132. redna seja

Kolegij predsednika Državnega zbora

4. 3. 2022

Besede, ki so zaznamovale sejo

Brez zadetkov.

Transkript seje

Spoštovane kolegice in kolegi, gospe in gospodje, začenjam 132. sejo Kolegija. Vse prisotne lepo pozdravljam.

Včeraj ste bili z dopisom obveščeni, da bo na dnevni red uvrščena tudi točka dnevnega reda 1.a Dogovor o sklicu izredne seje Državnega zbora.

Hkrati vam je bilo posredovano novo gradivo k 3. točki dnevnega reda.

Zaenkrat nimam nobenih obvestil o nadomeščanju članov kolegija.

Prehajamo na A.1 TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE PREDLOG ZA OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA PO NUJNEM POSTOPKU.

Kolegij razpravlja in glasuje o predlogu Vlade, da Državni zbor po nujnem postopku obravnava predlog Zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma.

Želi besedo predstavnica Vlade?

Gospa mag. Janja Garvas Hočevar, imate besedo.

Janja Garvas Hočevar

Najlepša hvala, predsednik.

Vlada Republike Slovenije predlaga Državnemu zbor, da predlog zakona obravnava po nujnem postopku, da se preprečijo težko popravljive posledice za delovanje države.

Predlog zakona v nacionalni pravni red delno prenaša direktive EU, pri čemer je rok za prenos direktiv potekel 30. junija 2021 in 1. avgusta 2021. Republika Slovenija je že prejela uradne opomine Evropske komisije zaradi neprenosa določb omenjenih direktiv. V primeru, da Slovenija določb direktiv pravočasno ne prenese v nacionalni pravni red, ima Evropska komisija možnost ukrepanja. Evropska komisija je, kot omenjeno predhodno, Republiki Sloveniji že izdala uradna opomina, v primeru nadaljnjih zamud pa se poveča tveganje za vložitev tožbe s strani Evropske komisije, kar ima lahko za Slovenijo znatne finančne posledice. Predlog zakona vsebuje tudi nekaj izboljšav obstoječega zakona, ki zagotavlja učinkovitejše obvladovanje tveganja pranja denarja in financiranja terorizma s strani zavezancev in izvajanje nadzora s strani nadzornih organov.

Hvala.

Hvala lepa.

Odpiram razpravo. Želi kdo besedo?

Matej Tašner Vatovec, imate besedo.

Hvala lepa. Lep pozdrav vsem.

V bistvu ta postopek smo enkrat že izpeljali in je Državni zbor ugotovil, da ta zakon ni primeren za nič kaj šele za uvajanje kakšnih evropskih direktiv. In tudi to izsiljevanje, da se bližajo kazni s strani Evropske komisije zaradi tega, ker nimamo sprejetih oziroma implementiranih direktiv, je pač poniglavo. Mislim, notri vtikate vse možne vrste podtaknjencev in nekih čudnih rešitev glede tega Urada za preprečevanje pranja denarja in pač argumentirate, da je zaradi nujnosti sprejetja teh direktiv to potrebno vložiti. Zdaj, kot smo uspeli pregledati, gre zgolj za neke manjše kozmetične popravke, ki ne odpravljajo vseh pomislekov, ki smo jih imeli v obravnavi prejšnjega predloga zakona, ki ste ga predlagali. Tako, da tudi tokrat jaz sem absolutno proti temu, da se ta zakon sprejema po nujnem postopku, ker je v bistvu škodljiv.

Hvala lepa.

Besedo ima Jerca Korče.

Najlepša hvala. Lep pozdrav.

Res je tako kot je že moj predhodnik povedal. Gre za identičen, praktično skoraj identičen predlog kot smo ga zavrnili 2. 2. in sicer z 51 glasovi proti. Tako, da v obeh primerih gre za nov zakon, 194 členov in kar se nas tiče, še vedno notri obstajajo kljub temu, da ste nekaj popravil, vsaj dopolnil 159. člen, pa še vedno obstajajo noter sporne določbe, ki govorijo o prekomerni množični obdelavi osebnih podatkov. Na drugi strani pa še vedno ohranjate noter šesti odstavek 75. člena, po katerem naj bi pa minister bil tisti, ki bi pa določal izjeme, torej, za nas je absolutno neprimerno, da se tak zakon sprejema po nujnem postopku, tudi glede na določbe Poslovnika, v katerem je jasno navedeno, v katerih primerih se lahko potrdi oziroma je smiselno potrditi nujni postopek in tako, kot je moj predhodnik že povedal, ja, ti izgovori v zvezi z kaznimi s strani Evropske unije ne morejo bit dovoljšen argument, da bi po nujnem postopku potrjevali zakon, ki tako močno vsebuje sporne določbe glede obdelave osebnih podatkov.

Hvala lepa.

Besedo ima Matjaž Han.

Hvala lepa.

Ko sem se pripravljal na ta kolegij ali pa pogledal, kaj bomo vse na tem kolegiju imel in obravnaval v Državnem zboru, sem mislil, da smo 1. maja v letošnjem letu, ker to je nekaj nemogočega, no, da 50 dni pred volitvam, pa 10 dni pred zadnjo sejo, bi mi v bistvu zdaj rešil vse, kar se je dal in me nobeden več me ne bo »nahecal«, da ti zakoni, prvi, nekateri, niso predvolilne zgodbice posameznikov, ker drugače si ne znam predstavljat, zakaj posamezniki vlagajo oziroma posamezne stranke vlagajo zakone in drugo, pri zakonu, o katerem govorimo, o Zakonu o preprečevanju pranja denarja, glede na to, da je pred štirinajstimi dnevi ali pa tremi tedni padel, še enkrat vlagamo, se pravi, da samo zdaj, bo nekatere, da je ta koalicija nekatere poslanske skupine stisnila za vrat, da je to potrebno naredit.

Tako da, jaz bi vseeno prosil malo resnosti, ker od 14 dni nazaj smo v drugi situaciji Slovenija in Evropa in svet in vsi ti zakoni, ki jih imamo danes na tej seji, absolutno lahko počakajo – absolutno lahko počakajo -, če bo pa res kakšen zakon potreben, da bo treba reševat državo in njene državljane po tej vojni oziroma v tej situaciji, sem pa jaz pripravljen tudi po volitvah, če bom seveda izvoljen ali pa verjetno tudi do konstutivne(?) seje novega zbora, ampak, takrat, če gre res za reševanje življenj in reševanje naše države. Zato bom vse zakone, ki so danes na mizi, po nujnem, rednem, ne vem kakšnem postopku, jaz zavrnil, ker je to neresno, neodgovorno, predvsem pa je populistično.

Hvala lepa.

Hvala lepa.

Še kdo? (Ne.) Ugotavljam, da ne. Zaključujem razpravo.

Na glasovanje dajem naslednji predlog sklepa: »Predlog zakona o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma se obravnava po nujnem postopku.« Glasujemo.

Kdo je za? (SDS, NSi, Konkretno, SNS, DeSUS, Narodni skupnosti.) Proti? (LMŠ, Levica, Nepovezani, SD, SAB.)

Ugotavljam, da je sklep sprejet.

S tem zaključujem to točko dnevnega reda.

Prehajamo na 1.A TOČKO DNEVNEGA REDA – DOGOVOR O SKLICU IZREDNE SEJE DRŽAVNEGA ZBORA.

Gradivo, to je zahtevo za sklic izredne seje ste prejeli včeraj z obvestilom o širitvi današnje seje. V zvezi s sklicem 97. izredne seje Državnega zbora predlagam naslednje: predlog dnevnega reda določen z zahtevo in se glasi: 1. točka – Predlog deklaracije o trenutnih razmerah v Ukrajini. Datum seje: sreda 9. 3. 2022 ob 13. uri do zaključka seje. Najava časa za razpravo: za poslanske skupine ena točka po tretjem odstavku 67. člena Poslovnika zbora, do 5 minut za dopolnilno obrazložitev predlagatelja in do 5 minut za uvodno predstavitev mnenja Vlade ter do 30 minut za razpravo predlagatelja in Vlade.

Želi kdo besedo? (Ne.) Ugotavljam, da ne.

Prehajamo na glasovanje. Na glasovanje dajem naslednji predlog sklepa: »Poslanske skupine k točki dnevnega reda 97. izredne seje Državnega zbora najavijo čas v skladu s tretjim odstavkom 67. člena Poslovnika zbora.« Glasujemo.

Kdo je za? (Soglasno.) Je kdo proti? (Nihče.)

Sprejeto.

Na glasovanje dajem še eden sklep za uvodno obrazložitev ima predlagatelj predloga akta in Vlade za uvodno predstavitev mnenja k predlogu akta na voljo do 5 minut za razpravo pa oba do 30 minut.

Kdo je za? (Soglasno.) Je kdo proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da soglasno prejeto.

Predlagam še eden predlog sklepa, ki se nanaša na delo Odbora za zunanjo politiko. »Odbor za zunanjo politiko lahko z obravnavo zadeve z dnevnega reda 97. izredne seje Državnega zbora po potrebi zaseda tudi po 22. uri.«.

Kdo je za? (SDS, NSi, Konkretno, Desus, SNS in Narodne skupnosti.) Je kdo proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je sklep sprejet.

S tem zaključujem to točko dnevnega reda.

Prehajamo na 2. TOČKO, DOGOVOR O SKLICU IZREDNE SEJE DRŽAVNEGA BORA.

S sklicem seje kolegija ste kot gradivo k tej točki prejeli dve zahtevi skupine poslank in poslancev s prvopodpisanim Danijelom Krivcem za sklic izredne seje Državnega zbora. Predlagam, da na podlagi obeh zahtev skličemo eno izredno sejo in sicer predlog dnevnega reda določen z obema zahtevama, razviden iz sklica seje kolegija, sedem točk. Datum seje petek, 11. 3. 2022 ob 10. uri do zaključka seje. Najava časa za razpravo za poslanske skupine ena točka po tretjem odstavku 67. člena Poslovnika zbora. Do pet minut za dopolnilno obrazložitev predlagatelja o predlogu zakona in do pet minut za predstavitev mnenja Vlade pri 2. točki in do 30 minut za razpravo o predlagatelju in do trideset minut za razpravo Vlade pri 2. točki. Želi kdo besedo? (Ne.) Zaključujem razpravo.

Prehajamo na glasovanje. Na glasovanje dajem naslednji predlog sklepa: »Poslanske skupine k eni točki dnevnega reda 98. izredne seje Državnega zbora najavijo čas v skladu s tretjim odstavkom 67. člena Poslovnika zbora.«.

Kdo je za? (Soglasno.) Je kdo proti? (Nihče.)

Soglasno sprejeto.

Še eden sklep dajem na glasovanje: »Predlagatelj predloga zakona ima za uvodno obrazložitev na voljo do 5 minut za razpravo do 20 minut. Pri 2. točki ima Vlada za dopolnilno predstavitev mnenja na voljo do 5 minut in do 30 minut za razpravo.«.

Kdo je za? (Soglasno.) Je kdo proti? (Nihče.)

Soglasno sprejeto.

Predlagam, da odločamo še o predlogu sklepa, ki se nanaša na delo odbora: »Odbor za obrambo ter odbor za infrastrukturo, okolje in prostor lahko za obravnavo zadev iz dnevnega reda 98. izredne seje po potrebi zasedata tudi po 22. uri.«.

Kdo je za? (SDS, NSi, Konkretno, Desus, SNS, obe narodne skupnosti.) Je kdo proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je sklep sprejet.

S tem zaključujem to točko dnevnega reda.

Prehajamo na 3. TOČKO DNEVNEGA REDA, DOGOVOR O PRIPRAVI SKLICA 30. SEJE DRŽAVNEGA ZBORA, ki se bo začela v ponedeljek 14. marca 2022.

Novo gradivo k tej točki ste prejeli včeraj. Odpiram razpravo. Želi kdo razpravljati? (Ne.)

V skladu z dogovorom bom pripravil sklic 30. seje Državnega zbora. Mimogrede kot lahko vidite bo točk, kar veliko.

S tem zaključujem to točko dnevnega reda.

Prehajamo na 4. TOČKO DNEVNEGA REDA, PREDLOG ZA OBRAVNAVO PREDLOGOV ZAKONOV PO SKRAJŠANEM POSTOPKU.

Gradivo ste prejeli s sklicem seje kolegija. Razpravljali bomo o petih predlogih za obravnavo predloga zakona po skrajšanem postopku. Najprej o tem, da se po skrajšanem postopku obravnava Predlog zakona o dopolnitvi Zakona o ukrepih Republike Slovenije za krepitev stabilnosti bank. Želi besedo dr. Matej T. Vatovec? Imate besedo.

Hvala.

Z zakonom predlagamo, da se zaključi poslovanje slabe banke, da se njeno premoženje v dveh kosih prenese na državo. Eden del gre za turistične kapacitete se pravi tisto, kar je v terjatvah oziroma v lasti slabe banke predvsem Istrabenz turizem in podobno, da bi prešlo na Slovenski državni holding. Ob enem predlagamo, da se stanovanjske nepremičnine in zemljišča, ki so primerna za gradnjo prestavijo neodplačno na republiški stanovanjski sklad, obenem pa z zakonom uvajamo moratorij na prodajo teh lastnin slabe banke do izvedbe zakona. Gre za manjšo spremembo. Bi pa preprečilo morebitne razprodaje nepremičnin in drugih naložb, ki jih ima slaba banka.