70. nujna seja

Odbor za zdravstvo

25. 2. 2022

Besede, ki so zaznamovale sejo

Brez zadetkov.

Transkript seje

Spoštovane kolegice poslanke in kolegi poslanci ter vsi vabljeni in prisotni na današnji seji odbora, prav lepo pozdravljeni!

Pričenjam 70. nujno sejo Odbora za zdravstvo. Obveščam vas, da so zadržani in se seje ne morejo udeležiti naslednja dva člana, in sicer Branko Simonović in pa mag. Dejan Židan. Imamo pa tudi nekaj pooblastil in sicer, Nado Brinovšek nadomešča Suzana Lep Šimenko, Vojka Starovića nadomešča mag. Andrej Rajh, lepo pozdravljeni, mag. Bojano Muršič nadomešča Željko Cigler, lepo pozdravljen, mag. Karmen Furman nadomešča Janez Moškrič, mag. Dejana Židana nadomešča mag. Meira Hot in pa Roberta Pavšiča nadomešča Tina Heferle ter dr. Franca Trčka nadomešča Saniboj Knežak.

Prehajamo na določitev dnevnega reda seje odbora. S sklicem seje dne 18. 2., ste prejeli predlog dnevnega reda seje odbora. Seja je sklicana na podlagi zahteve poslanskih skupin Nepovezani, LMŠ, SD, Levica in SAB z dne 11. 2. 2022. Ker v poslovniškem roku ni bilo predlogov v zvezi z dnevnim redom, je določen takšen dnevni red seje kot je bil predlagan s sklicem.

Se pravi, imamo eno točko dnevnega reda, in sicer PREDLOG ZA JAVNO PREDSTAVITEV MNENJ K PREDLOGU ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O NALEZLJIVIH BOLEZNIH. TO JE TUDI 1. TOČKA DNEVNEGA REDA.

V razpravo dajem naslednji predlog sklepa: Odbor za zdravstvo bo na podlagi 46. člena Poslovnika Državnega zbora opravil Javno predstavitev mnenj o Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o nalezljivih boleznih. Javna predstavitev mnenj bo potekala predvidoma v torek, 29. 3. 2022, ob 12. uri v veliki dvorani Državnega zbora.

Namen Javne predstavitve mnenj je pridobiti mnenje in stališča strokovne in širše javnosti glede navedenega predloga zakona. Javna predstavitev mnenj naj bi podala odgovore na nekatera naslednja vprašanja, katere so bistvene rešitve in novosti, ki jih prinaša predlog zakona ali predlog zakona odpravlja ugotovljeno neustavno stanje in ustrezno uresničuje odločbe Ustavnega sodišča, kdaj oziroma pod kakšnimi pogoji bi se lahko sprejemale omejitve epidemiološki ukrepi na podlagi novega 39. člena, katere vrste ukrepov prinaša predlagani zakon in kakšen bi bil njihov obseg, kakšno vlogo državnega zbora prinaša predlog zakona, ali naj izvaja parlamentarni nadzor nad epidemiološki ukrepi, ki jih sprejema Vlada Republike Slovenije matično delovno telo ali Državni zbor, zakaj so varovalke, kot sta parlamentarni in strokovni nadzor nad vladnimi ukrepi, ki bi zagotovile sorazmernost ukrepanja Vlade oziroma zadostno ravnovesje in zavore nujne, ali lahko izvršilna veja oblasti v izrednih razmerah, kot je pojav epidemije ureja vprašanja, ki sodijo na področje zakonodajne veje urejanja ter druge vsebine iz postavljene s strani vabljenih.

Predlagam tudi, da članice in člani Odbora za zdravstvo morebitne dodatne predloge in vprašanja na katere naj bi Javna predstavitev mnenj podala odgovore posreduje strokovni službi Odbora najkasneje do petka, 4. marca 2022. Prav tako vas prosim, če bi lahko v okviru tega datuma morebitne dodatno vabljene prav tako povabili nekje v tem datumu, tako da imamo se pravi dodatna vprašanja in dodatne vabljene do petka, 4. marca, da potem pravočasno damo tudi vabila.

Želi kdo razpravljati o predlogu sklepa? Odpiram razpravo. Izvolite, Janja Sluga.

Ja, hvala lepa, predsednica. Torej nepovezani poslanci smo 14. decembra lanskega leta v zakonodajni postopek vložili predlog zakona, ki ga imamo danes na mizah. Torej zakona o nalezljivih bolezni, kot so ga v sodelovanju s pravnimi strokovnjaki iz odvetniških in pa tudi visokošolskih vrst pripravili v pravni mreži za varstvo demokracije v posvetovanju z epidemiološko stroko.

Vložena novela kot smo izpostavili v razpravi po našem mnenju sledi natanko odločitvam, ki jih je sprejelo Ustavno sodišče. Veste, da je v prvi obravnavi predlog zakona podprlo zadostno število poslancev, da je predlog primeren za nadaljnjo obravnavo, se je pa že takrat v razpravi pokazalo, da je še cela vrsta nekih odprtih vprašanja, na katere bi si poslanke in poslanci želeli slišati odgovore in to je tudi cilj seveda današnjega predloga ,da se opravi ta javna predstavitev mnenj na kateri lahko tisti, ki so sodelovali pri pripravi zakonodajnega predloga tudi izpostavijo svoja stališča, odgovorijo na morebitne dileme in vprašanja in seveda tudi se opredelijo do morebitnih sprememb in dopolnitev besedila, ki ga imamo na mizah.

Zato smo seveda vsi skupaj v opoziciji vložili predlog za javno predstavitev mnenj. Seveda je pa cilj, da se glede na to, da je rok za spremembo oziroma prilagoditev zakonodaje odločbam Ustavnega sodišča davno pretekel, seveda je pa potem tudi cilj, da se zakonodajni postopek še v tem mandatu zaključi. Zato bi vas lepo prosila, sem rahlo presenečena nad tem datumom, kije predlagan v sklepu. Torej, če se ne motim ste predlagali 29. marec. Mi smo v posvetovanju s strokovnimi službami Državnega zbora pred tem odborom ugotovili, da je možno predstavitev izvesti tudi že prej, torej v prvi polovici marca in zdaj držim v rokah tudi plan dela Državnega zbora, kjer ugotavljam, da sta v prvi polovici marca kar dva prosta termina, in sicer 8. marec in tudi 10. marec. To so prosti termini, kjer drugih obveznosti ni, kjer so proste sobe.

Zato predlagam, da se seveda ta sklep ustrezno spremeni in da se namesto 29. marec v sklep vnese enega od teh dveh terminov oziroma vsaj, da rečemo prva polovica marca. Hvala lepa.

Hvala lepa. Zdaj v prvi polovici marca zadeva seveda ne more it skozi, ker morajo imet tudi drugi možnost, da vabijo dodatno vabljene in vprašanja in da potem tudi vse pravočasno dobijo vabila in da imamo dovolj časa za sklic. Potem sledi seja Državnega zbora, ki ima skorajda rekordno število točk, ki še prihajajo. Tudi na podlagi sklepa tega odbora tako da je bil pač 29.marec prvi možen datum. To, kar vi gledate, da je neka prazna pač je treba uskladiti tudi s predsednikom odbora in vsemi ostalimi, tako da 29. marec je bil prvi možen datum, za katerega sem dala pač tako je tudi privoljenje.

Opcija je bil res petek, se pravi to je ponedeljek, opcija je bil petek, vendar pa v petek popoldne smo bili mnenja, da bomo imeli težave z vabljenimi, kajti petek popoldne je res neposrečen datum za to, da bi izvajali javno predstavitev mnenj. Ni pa šlo v dopoldanskih urah, ampak šele po drugi uri popoldne. Tako da smo se potem odločili za ponedeljek, ko lahko začnemo že dopoldanskem času.

Če boste pa seveda vztrajali na svojem predlogu datuma, povejte kateri je ta in bomo pač glasovali o tem. Jaz pač kot rečeno sem pač pogledata stvari in 29. marec ni prav nič oddaljen glede na javne predstavitve mnenj, kot so bile v tem Državnem zboru, tudi kar se tiče drugih zakonov.

Želi še kdo besedo? Ja, Meira Hot.

Hvala predsedujoča. Saj bom zelo kratka. Jaz bom samo v imenu Socialnih demokratov povedala, da bomo seveda predlog sklepa podprli, da smo že ob splošni razpravi in stališču poslanske skupine izpostavili, da seveda je potrebno sprejeti zakon in implementirat ustavno odločbo, a hkrati opozorili, da za tovrstno spremembo zakonodaje potrebujemo neko širšo demokratično sprejem.

Govorim o tem, da se vključi širša javnost. Zakaj? Zato, ker dve leti covidne krize, vseh ukrepov in tega življenja, ki smo ga živeli je pripeljalo seveda do tega, da državljanke in državljani so skeptični že ob tem, ko slišijo ime spremembe zakona o nalezljivih bolezni. Torej prvi korak, kateremu moramo mi sedaj zadostit je ta, da ta zakon dobi demokratičnost tudi v obliki tega, da ga državljanke in državljani prejmejo, ker to je tudi en predpogoj ko govorimo o zakonodaji.

Zato se je nam zdelo zelo nujno, da se tovrstno zakonodajo sprejme ob široki javni razpravi in s predstavitvijo javnih mnenj je seveda eden izmed teh načinov in pozdravljamo sklep ter upamo, da se bo podprl in da se ga bo sprejelo. Hkrati napovedujemo tudi, da bomo tudi dodali mogoče predloge še za dodatno vabljene na primer gospoda Bavcona, civilno družbo nekako pogrešamo vabljenih bolj širšo civilno družbo, ne samo pravnike. Govorim tudi o ljudeh, ki jih naslavljamo, tako da upam, da bodo državljanke in državljani tudi v tem kontekstu nas slišali in tisti najbolj zainteresirani prišli in podali svoje mnenje kot druge oblike civilne, družbene in ne samo pravniki ali pa samo ozka skupina zdravnikov. Hvala lepa.

Kolegica Meira Hot, hvala lepa tudi vam. Zgolj v pojasnilo te vabljene je dal predlagatelj, se pravi te poslanske skupine, ki sem jih navedla, imamo pa še druge poslanske skupine, ki bodo zagotovo dodale tudi dodatno vabljene, tudi te, ki so tukaj podpisane, saj zato pa gre postopek javne predstavitve mnenje tako, da se da pač nek rok in da se še doda vabljene in se z vami še kako strinjam, da je širša razprava več kot nujna in da je dobro, da imamo iz različnih področij strokovnjake prisotne na tej seji oziroma bom rekla natančneje predstavitvi mnenj.

Izvolite, kolegica Sluga.

Ja, hvala. Jaz se seveda lahko z obema strinjam. Podpiram še dodatno vabljene, podpiram, da se to polje širi, saj to je tudi namen te javne predstavitve mnenj, ki smo jo predlagali, da se sliši čim več stroke, da se sliši čim več različnih mnenj in seveda, da se tudi uskladi.

Kljub temu pa bi predsednica res prosila, 29. marec bo onemogočil to, da se ta zakon sprejme še v tem mandatu in do 8. ali 10. marca je še dva tedna časa. Jaz ocenjujem, da v teh dveh tednih mi zagotovo lahko uskladimo še seznam vabljenih in tudi pravočasno vabljene vabimo na to razpravo. Dva tedna ni tako zelo malo. V dveh tednih se zgodi lahko marsikaj in če je le pripravljenost in če je le volja in če seveda ni namen ovirat te javne razprave in ovirat samega postopka, potem v teh dveh tednih jaz ocenjujem, da to zagotovo lahko izvedemo.

Ja, poglejte, tudi v dogovoru, pogovoru s strokovnimi službami se je končna odločitev dejansko potem sprejmemo mi v Državnem zboru. Javna predstavitev mnenj se objavi tudi v javnih občilih. To ni tako, da bomo pač zdajle v treh dneh dodali dodatno vabljene.

Treba je pač zadevo predstaviti v javnih občilih, zato potrebujemo nekaj časa. Ko je v javnih občilih moramo tudi njim dati možnost, da se pripravijo na to, tako da kot rečeno edini drug prost datum je bil petek, pred tem ponedeljkom, za katerega sem pa sama ocenila, da dva dni oziroma vikend ne bo predstavljal nekega podaljšanja. Zagotovo pa bo začetek tedna omogočal, da bo več prisotnih.

Če boste pač vztrajali na svojem datumu lahko o njem glasujemo, sicer pa tisti datum, ki ga vi omenjate je nemogoč, kvečjemu potem ta petek, 25. marec. Zdaj zakaj tako pozno? Spoštovani, saj tudi zakon je bil pozno vložen. Vsi vemo, kdaj so razpisane volitve in dejstvo je, da pač taka zadeva, če se je šlo v javno predstavitev mnenj rabi svoj čas in pač ta datum je za to.

Izvolite.

Spoštovana predsednica. Zakon je bil vložen 14. decembra in je bil vložen prej, preden je vlada uspela pripraviti svojega ustreznega. V vsem tem času vlada svojega ni uspela pripraviti in pripravila ga je civilna družba in zato je namen zavlačevati to, da civilna družba pride do rešitve, ki jo je sama pripravila, da se omogoči ta obravnava, da se omogoči zaključek zakonodajnega postopka še v tem mandatu zavržno dejanje.

Jaz bi prosila, da date 10. marec na glasovanje. To je še dva tedna časa za vse stvari o katerih ste govorili je dva tedna popolnoma dovolj. Za objavo v občilih in vse o čemer ste govorili, dva tedna je dovolj. Prosim, če se da ta datum na glasovanje.

Ja tako kot za redna delovna telesa se tudi pri javni predstavitvi mnenj 14 dni mora prej sklicati zadeva. Se pravi, mi moramo prvo dobiti dodatno vabljene, 14 dni prej in zadeva pač prej ne more bit in bomo pač glasovali o tem predlogu, ki sem ga podala.

Izvolite kolega Lenart.

Hvala predsednic. Ja težko je razumeti, da se tako bom rekel odmikamo od tega predloga, da bi prišlo do javne predstavitve mnenj čim prej.

Glejte ta zakon je kolik je ta zakon pomemben koliko sprememb je prinesel glede na dve leti epidemije, koliko gorja, koliko nejasnosti, nezaupanja iz tega javnosti in pa seveda opozoril stroke, toliko mislim, da lahko težko razumemo kateri drugi zakon je toliko gorja prinesel na tem področju. In ne vem zakaj se tako izogibamo tega. Vsa javnost, tudi strokovna javnost, civilne družbe, vsi so pripravljeni na to. Ves čas so spremljali to področje in praktično so vsa mnenja pripravljena na mizi in jih tudi dnevno iz medijev beremo in na koncu koncev smo demokratična družba in do tega mora prit in če je predlog že podan na mizo je praktično že več dni znan. Ne vem zakaj ne bi izkoristili tega datuma in končno pomirili javnost glede tega, da se soočimo s tem javnim mnenjem in ga končno obravnavamo.