45. redna seja

Odbor za finance

16. 2. 2022

Besede, ki so zaznamovale sejo

Brez zadetkov.

Transkript seje

Spoštovane gospe in gospodje, lepo pozdravljeni! Začenjam 45. sejo Odbora za finance.

Opravičenih trenutno ni, od 15. ure naprej pa je svojo prisotnost opravičila poslanka Andreja Zabret. Na seji kot nadomestni članice in člani odbora sodelujejo: Dušan Šiško namesto Janija Ivanuše iz Poslanske skupine SNS, Aleksander Reberšek namesto Jožefa Horvata iz Poslanske skupine NSi in Mojca Žnidarič namesto Monike Gregorčič iz Poslanske skupine Konkretno.

S sklicem seje ste prejeli dnevni red seje odbora.

Obveščam vas, da je danes skupina poslank in poslancev s prvopodpisanim Luko Mescem umaknila Predlog za razpis posvetovalnega referenduma o sprejetju Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o dohodnini. Zato vas obveščam, da je 3. točka dnevnega reda postala brezpredmetna, saj je s tem umikom zakonodajni postopek za omenjeni predlog končan.

Članice in člane odbora obveščam tudi, da ste dne 10. februarja 2022 prejeli obvestilo o širitvi dnevnega reda s 4. točko, to je Predlog stališča Republike Slovenije do Predloga direktive Evropskega parlamenta in Sveta o spremembi Direktive 2013/36 v zvezi z nadzorniškimi pooblastili, sankcijami, podružnicami tretjih držav in okoljskimi, socialnimi in upravljavskimi tveganji ter o spremembi Direktivi 2014/59. Ta predlog za širitev je podan na podlagi 154.d člena Poslovnika Državnega zbora, ki ureja zadeve Evropske unije, zato glasovanje o tej širitvi ni potrebno.

Prav tako ste članice in člani odbora 15. februarja 2022 prejeli predlog za širitev dnevnega reda s 5. točko, to je Zahteva za oceno ustavnosti prvega in tretjega odstavka 71. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem postopku, v zvezi s 95. členom Zakona o davčnem postopku. O tej širitvi dnevnega reda bomo glasovali. Zato najprej sprašujem predstavnico Ministrstva za finance, ali želi podati mnenje o predlogu za širitev dnevnega reda? Gospa državna sekretarka, izvolite.

Maja Hostnik Kališek

Seveda, želimo podati mnenje oziroma se strinjamo s tem, da se razširi dnevni red.

Dobro, hvala lepa.

Sprašujem predstavnike poslanskih skupin, ali kdo želi predstaviti stališče v zvezi s predlagano širitvijo? (Ne želi.) Zato, kolegice in kolegi, prehajamo na odločanje o predlogu za širitev dnevnega reda seje odbora s 5. točko. Glasujemo.

Kdo je za? (13 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)

Ugotavljam, da je predlog za širitev dnevnega reda s 5. točko sprejet.

Ker v poslovniškem roku nisem prejel drugih predlogov v zvezi z dnevnim redom, ugotavljam, da je določen takšen dnevni red, kot vam je bil poslan s sklicem in z današnjimi širitvami.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA – PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBI ZAKONA O PRILOŽNOSTNIH KOVANCIH.

Predlagatelj zakona je Vlada. Gre za skrajšani postopek. K obravnavi te točke so vabljeni predstavnice in predstavniki Ministrstva za finance, Državni svet in Zakonodajno-pravna služba. Kot gradivo smo poleg predloga zakona prejeli še mnenje Zakonodajno-pravne službe in mnenje Komisije Državnega sveta za gospodarstvo, obrt, turizem in finance. Rok za vlaganje amandmajev je potekel 10. februarja letos. Amandma je vložila Poslanska skupina Slovenske nacionalne stranke in sicer, k 1. členu predloga zakona, sicer ima predlog zakona 2. člena.

Pričenjam drugo obravnavo predloga zakona. Za uvod dajem besedo predstavnici Ministrstva za finance, državni sekretarki, gospe Maji Hostnik Kališek.

Prosim.

Maja Hostnik Kališek

Hvala.

Spoštovani predsedujoči, spoštovani članice in člani odbora!

Odbor za finance danes razpravlja o Predlogu zakona o spremembi Zakona o priložnostnih kovancih, ki ga je v obravnavo po skrajšanem postopku Državnemu zboru posredovala Vlada Republike Slovenije. V skladu z Zakonom o priložnostnih kovancih Republika Slovenija izdaja priložnostne kovance o političnih, zgodovinskih, znanstvenih, kulturnih, športnih, humanitarnih in drugih dogodkih, ki so splošnega pomena za Republiko Slovenijo ali imajo širši mednarodni pomen. Dogodke, ob katerih se izdajajo priložnostni kovanci, določi Vlada Republike Slovenije.

Priložnostni kovanci se delijo na spominske in zbirateljske kovance. Spominski kovanci so po dimenziji in fizičnih ter kemijskih lastnostih enaki tečajnim evro kovancem za 2 evra, zbirateljski kovanci pa so izdelani iz zlata, srebra ali kovin, ki jih določa Vlada. Predlog zakona predvideva spremembo števila dogodkov, ob katerih se v posameznem letu lahko izdajo zbirateljski kovanci. Zakon o priložnostnih kovancih sedaj določa, da se lahko zbirateljski kovanci izdajo ob največ dveh dogodkih na leto. Zaradi številnih pomembnih dogodkov, tako na kulturnem, športnem, humanitarnem, zgodovinskem, znanstvenem, političnem ter drugih področjih, je bilo zaznano, da je veljavna ureditev neprimerna, saj v nekaterih letih onemogoča izdajo zbirateljskih kovancev ob vseh ključnih dogodkih, ki bi si to zaslužili.

S predlogom zakona se zato predlaga sprememba, ki bo omogočila, da se na leto lahko izdajo zbirateljski kovanci ob največ petih dogodkih. Na ta način bo omogočena večja fleksibilnost pri številu dogodkov, ob katerih bodo izdani zbirateljski kovanci, če bo za določeno leto ocenjeno, da je večje število dogodkov primernih za obeležitev za izdajo zbirateljskih kovancev. V zvezi s predlogom zakona je bil vložen tudi amandma Slovenske nacionalne stranke k 1. členu novele, ki število dogodkov, ob katerih se na leto lahko izdajo zbirateljski kovanci, povečuje na največ 10 dogodkov. Vlada Republike Slovenije meni, da je predlagani amandma smiseln, saj se je tudi sama odločala o enakem predlogu rešitve.

Spoštovani člani odbora, predlagamo, da odbor podpre predlagano besedilo zakona o spremembi Zakona o priložnostnih kovancih.

Hvala.

Hvala, gospa državna sekretarka.

Nadaljujemo s predstavitvijo mnenja Zakonodajno-pravne službe. Besedo ima gospa Andreja Kurent.

Prosim.

Andreja Kurent

Hvala lepa za besedo.

Lep pozdrav!

V našem pisnem mnenju smo izpostavil samo 2 stvari. Prva, da ni pravilno brez vsake utemeljitve predlagat takojšnjo uveljavitev zakona in s tem v povezavi tudi vprašanje, ali se je Vlada, kot predlagateljica, ali je upoštevala tudi 2. člen zakona, ki določa, da pa Vlada določi te dogodke, ob katerih se izdajo priložnostni kovanci, šele za naslednje leto, ker iz tega vidika je ta časovni element precej nerazumljiv.

Hvala lepa.

Robert Polnar

Hvala, gospa Kurent.

Kolegice in kolegi, zdaj prehajamo na odločanje o členih in vloženih amandmajih.

Kot je rečeno, zakonski predlog ima dva člena.

Prehajamo torej na razpravo o 1. členu, h kateremu je bil vložen amandma Poslanske skupine Slovenske nacionalne stranke. Želi kdo razpravljati? (Da.)

Besedo ima poslanec Marko Bandelli, prosim.

Ja, hvala predsednik za besedo.

Zdaj, jaz mislim, prvo vprašanje, ki pade, je tukaj, zakaj, čemu to delamo? Kaj je to potreba dajat zdaj nove kovance, celo, zdaj… Bilo je predvideno, da se jih izda dva, sicer tu imamo spominski kovanec ali pa zbirateljski kovanec… Zdaj, ti se lahko izdajo ven v dveh dogodkih. Zdaj bi mi kar v petih dogodkih.: Pa potem vidim, piše, da ni finančnih posledic. Kako ni finančnih posledic? Kako ni finančnih posledic? Kdo naredi kliše nov? kdo naredi nov kalup? Za vse to je treba nekaj napraviti. Kdo izriše to zadevo? To se pravi, v vsakem primeru so finančne posledice. In potem se človek vpraša zakaj toliko hitite s to stvarjo? Itak bi morala, tudi čez šest mesecev biti, zdaj pa vi kar na hitro, da zakon pride v veljavo jutri, čim prej. Mislim, kaj hočete gor. Zdaj vsak od nas se sprašujemo tukaj kaj bomo dali Janeza Janšo gor. Zakaj imate tako silo? Koga boste dali gor? Slika od Počivalška verjetno ne, ker bi rabil po mojem / nerazumljivo/ 5 evrski.

Robert Polnar

Kolega Bandelli, umirite se. Na to kar je tema aktualne osebe zanesljivo niso tema, da bi lahko prišle na kakršenkoli priložnostni kovanec. Gre za ljudi, ki so obeležili ali kulturno ali zgodovinsko ali politično dogajanje v Sloveniji v preteklosti, ne pa sedaj. Jaz vas prosim, razprave vam ne omejujem, ampak ne uporabljajte aktualnih oseb v tem kontekstu.

Izvolite, nadaljujte.

Predsednik, saj ste vse povedal. Saj ste vi že povedal točno vse ali pa političnih zadev. Drugo, predsedovanje, neki rezultati, ki jih ni, bodimo pošteni, samo zakreditirali smo se, ogromno, ampak zdaj tukaj kar na vrat na nos takoj, na hitro je treba to sprejeti, da bomo dali pet novih kovancev celo. Potem vidim, celo SNS, daje en amandma gor, da bi deset, se pravi, vsak mesec bomo dali enega ven. Vsak mesec bomo dali en priložnosti kovanec ven ali kaj. Pa kje smo? Se zavedamo mi kaj delamo tukaj? Kaj sprejemamo sploh take reči tukaj v tem parlamentu? Mene zanima vedeti od ministrstva zakaj je ta sila, prvo, ker je tudi Zakonodajno-pravna služba povedala, tukaj ni, ni v praksi o nobeni stvari, ne more biti. V primeru, da se dogaja, da moramo takoj sprejeti ta zakon, mora biti v postopku izčrpno je treba navesti in utemeljiti posebni razlog za skrajšanje roka. To je to. Tukaj ga ni. Ni ne opisa zakaj je to, ne vemo zakaj bo ta priložnostni kovanec nov, 2 evra, zlat, srebrn ali takšen kakor bo. To je, ko vsak zakon, ki ga sprejemamo tukaj notri, vaš. Ajde, sprejmemo zakon in ne vemo zakaj se ga sprejema, pa ni finančnih osnov s kom bomo financirali ali kaj bo. Jaz, spoštovana državna sekretarka, vas sprašujem tukaj, zdaj, zakaj ta sila, zakaj mora biti sprejet zakon jutri, ki vidimo, da je protizakonito, ni v skladu s tem kar mora biti. Zakonodajno-pravna služba vam je tudi odgovorila. In zakaj hočete kar na enkrat kar pet. bi razumel, da če ste tretjega, da hočete imeti nekoga gor, ampak zakaj pet. Čemu? In ne mi govoriti, da ni finančnih posledic, ker so finančne posledice. Neke so. Toliko z moje strani, predsednik.