Spoštovani kolegice, kolegi, lepo pozdravljeni!
Začenjam 128. sejo Kolegija. Včeraj vam je bilo z dopisom podpredsednika Državnega zbora, gospoda Jožeta Tanka posredovano gradivo k 1. točki dnevnega reda.
Še pred tem pa vas obveščam, da me gospod Brane Golubović danes pooblašča za nadomeščanje.
S tem pa prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA – NA DOLOČITEV ČASA OBRAVNAVE TOČKE DNEVNEGA REDA 29. SEJE DRŽAVNEGA ZBORA, KI SE BO ZAČELA V PONEDELJEK, 31. JANUARJA.
Gradivo k tej točki ste kot rečeno dobili včeraj. Sedaj pa odpiram razpravo. Želi kdo besedo? Gospod Tomaž Lisec, ja izvolite.
Hvala gospa podpredsednica.
Vsem skupaj lep pozdrav in lep sončen dan!
Sam osebno oziroma v imenu Poslanske skupine SDS imam dva predloga oziroma dve prošnji. To pa je, da se 17. točka, to je veto glede Zakona o posebnih pravicah italijanske in madžarske narodne skupnosti na področju vzgoje in izobraževanja, ki se bo obravnavala v sredo ob 9. uri in pa 22.a točka, Predlog za imenovanje člana Sveta Banke Slovenije, viceguvernerja, da bi se prestavilo na petek, če je možno. Toliko z naše strani.
Hvala.
Hvala lepa za vaš predlog.
Dnevni red oziroma točke, ki so uvrščene na določen dan so v domeni in pristojnosti predsednika Državnega zbora, tako da, mu bom predala vašo zahtevo naprej.
Glede predloga morda še kdo, izrazi svoje mnenje od predstavnikov poslanskih skupin? (Ne.)
Torej kot rečeno, gospod Lisec, bomo vaš predlog predali predsedniku, pa bo o njem odločal.
Če ne želi več nihče razpravljati, zaključujem razpravo in prehajamo na glasovanje. Sklep se glasi:
»Sprejme se čas za obravnavo posameznih točk dnevnega reda 29. seje zbora, ki se bo začela v ponedeljek, 31. januarja.«
Kdo je za? (Soglasno.)
Ugotavljam, da je sklep torej sprejet.
S tem zaključujem to točko dnevnega reda.
In prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA – PREDLOG ZA OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA PO NUJNEM POSTOPKU.
Predlog ste prejeli s sklicem seje Kolegija. Kolegij v okviru te točke razpravlja in glasuje o predlogu Vlade, da Državni zbor Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o kmetijstvu obravnava po nujnem postopku.
Želi besedo predstavnica Vlade? (Da.) Ja, izvolite, mag. Janja Garvas Hočevar.
Izvolite.
Najlepša hvala.
Vlada Republike Slovenije predlaga Državnemu zboru, da predlog zakona obravnava po nujnem postopku, da se preprečijo težko popravljive posledice za delovanje države. Sprejem zakona po nujnem postopku je potreben zato, da bo dana pravna podlaga za izvajanje strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023 do 2027, ki vključuje ključne strateške usmeritve za izvajanje skupne kmetijske politike v Sloveniji in podaja nabor ukrepov za njihovo uspešno in učinkovito uvedbo ter za črpanje evropskih sredstev iz prvega in drugega stebra skupne kmetijske politike. Obravnava predloga zakona po nujnem postopku se predlaga tudi zato, ker so potrebne uskladitve z zakonodajo EU za novo programsko obdobje skupne kmetijske politike, ki je bila sprejeta in objavljena šele v mesecu decembru leta 2021. Uskladitev je potrebna čim prej, saj se s 1. januarjem 2023 že začne izvajati strateški načrt skupne kmetijske politke in je do tedaj treba pripraviti še druge nacionalne izvedbene predpise, ki so nujni za začetek izvajanja strateškega načrta skupne kmetijske politike 2023-2027. Tako so nujne spremembe definicije nosilca kmetijskega gospodarstva in vzpostavitev sistema za spremljanje površin, ki je potreben za izvedbo vse ukrepov, vezanih na površino. Prav tako je za izvajanje predpisov EU nujna določitev odgovornosti za zbiranje in obdelavo podatkov, potrebnih za oceno uspešnosti ukrepov na področju zmanjšanja nacionalnih emisij toplogregnih plinov, amonijaka in onesnaževal zraka ter spremembe v delu verige preskrbe s hrano.
Hvala.
Saj sliši se zelo logično in realno, kar je gospa iz generalnega sekretariata vlade rekla. Ampak vseeno vendarle bo treba še malo dodatno pojasniti samo zaradi tega, da se v tem Državnem zboru in v tej državi vendarle držimo še nekih zakonov, poslovnikov in pravil igre. Ne moremo kar po domače delati, gospodje in gospe iz vlade, pa bom povedal zakaj. Namreč po dostopnih podatkih iz spletnih strani vlade je bila ta novela zakona še 16. decembra, zato vam govorim, 16. decembra predvidena za obravnavo po rednem postopku. Normalno, ker gre za neko obširno novelo zakona. Nato, zato me zanima, nato je na vladi ali pa na resornem ministrstvu prišlo do spremembe, in sicer 18. januarja ste prekvalificirali ta zakon in ste ga spravili po skrajšanem postopku. To samo dva dni razlike oziroma mesec dni razlike. Ampak ne, verjetno ste še kaj spregledali, ste potem pa 20. januarja pa vse skupaj prekvalificirali po nujnem postopku. Se pravi, v roku enega meseca ste ugotovili, da ne bo šlo iz rednega postopka, ste šli na skrajšani postopek in zdaj ste prišli do nujnega postopka. Absolutno, gospe in gospodje, kršite poslovnik, poslovnik vlade svoj. In to mi boste morali majčkeno bolj razložiti, zakaj je do tega prišlo.
In na koncu pa se ne morem znebiti občutka, ampak Državni zbor je tisti, ki sprejema proračune, ne vlada. Vi pa v finančne posledice napišete, da boste na proračunu Ministrstva za kmetijstvo v letu 2022, 2023 in 2024 zagotovili, ne vem, 84 tisoč 714 evrov. Ampak, spoštovani, zaenkrat vsaj jaz do zdaj sem mislil skozi, da državni proračun in proračun sprejemamo poslanke in poslanci ne pa ministrstvo. Tako, da saj se ne gre za vsebino, saj jaz ne kompliciram za vsebino. Malo pravila igre pa se še moramo držati, no. Malo pravila igre se pa v tej državi moramo držati. Imamo poslovnik vlade, imamo poslovnik Državnega zbora, imamo neke zakone. In lepo vas prosim. Mislim, da v enem mesecu trikrat prekvalificirate, po kakšnem postopku boste zakonodajo sprejemali, ni v redu. Ne kompliciram, ampak moral sem povedati, da se tako ne dela. In zaradi tega jaz ta zakon, ne zaradi vsebine, zaradi tega, ker zato ker na tak način ga spravljate v Državni zbor, ga ne morem sprejeti po nujnem postopku.
Hvala lepa.
Hvala lepa.
Jaz bom pa še za javnost oziroma magnetogram prebrala, kdaj v skladu s Poslovnikom Državnega zbora je mogoč nujni postopek sprejemanja zakonov. In sicer ga opredeljuje 143. člen, ki pravi: »Kadar je sprejem zakona nujen zaradi interesov varnosti ali obrambe države ali zaradi odprave posledic naravnih nesreč ali zato, da se preprečijo težko popravljive posledice za delovanje države, lahko Vlada predlaga sprejem zakona po nujnem postopku«, toliko da bo jasno za zapisnik.
Zdaj sprašujem generalno sekretarko, če želi obrazložiti svoj predlog oziroma odgovoriti gospodu Hanu? (Da.)
Izvolite.
Spoštovani!
V bistvu obrazložitev sem vam podala malo pred tem, ko se je začela razprava, kaj vlada sprejme in kako sprejme je bila to stvar vlade in se je odločila, da bo sprejela to, ta zakon, da se obravnava po nujnem postopku in zato tako predlagamo in v bistvu pri tem predlogu ostajamo.
Hvala.
Kaj bo Vlada sprejela na to jaz nimam vpliva, imam pa vpliv kaj Državni zbor sprejema. In vi ste rekli, da ta zakon začne veljati leta 2023. Vi pa v enem mesecu prekvalificirate trikrat zakon po kakšnem nujnem. Tako, da zasejali ste nek sum, ne vem zakaj je to potrebno. Ampak, glejte, saj Kolegij ima glasove in jaz sem povedal svoje glasovanje.
Hvala.