Spoštovani kolegice in kolegi, začenjam 125. sejo Kolegija!
Obveščam vas, da zaenkrat nisem prejel nobenega obvestila o nadomeščanju.
Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA – DOGOVOR O SKLICU IZREDNE SEJE DRŽAVNEGA ZBORA.
S sklicem seje kolegija ste kot gradivo k tej točki prejeli zahtevo 38 poslank in poslancev, s prvopodpisanim Danijelom Krivcem, za sklic izredne seje Državnega zbora.
V zvezi s sklicem 91. izredne seje Državnega zbora predlagam naslednje. Predlog dnevnega reda je določen z zahtevo(?) in se glasi: točka 1. – Predlog zakona o dodatnih ukrepih za preprečevanje širjenja, omilitev, obvladovanje, okrevanje in odpravo posledic COVID-19, nujni postopek, točka 2. - Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na dodano vrednost, nujni postopek, točka 3. - Predlog zakona o debirokratizaciji, tretja obravnava, Mandatno-volilne zadeve, a) Predlog sklepa o imenovanju osmih članov Programskega sveta RTV Slovenija - na podlagi sedme alineje šestega odstavka 17. člena Zakona o Radioteleviziji Slovenija, b.) Predlog sklepa o imenovanju petih članov Programskega sveta RTV Slovenija - na podlagi šeste alineje šestega odstavka 17. člena istega zakona, c. Predlog sklepa o imenovanju petih članov Nadzornega sveta RTV Slovenija.
Datum seje, ponedeljek 27. 12. ob 10. uri do zaključka seje. Najava časa za razpravo: a poslanske skupine ena točka po tretjem odstavku 67. člena Poslovnika zbora, do 5 minut za dopolnilno obrazložitev predlagatelja predlogov zakonov (Vlada) in do 30 minut za razpravo predlagatelja predlogov zakonov, skladno s parlamentarno prakso pri razpravah o mandatno-volilnih zadevah.
Odpiram razpravo. Zaključujem razpravo.
Prehajamo na glasovanje. »Poslanske skupine k eni točki dnevnega reda 91. izredne seje Državnega zbora, najavijo čas v skladu s tretjim odstavkom 67. člena Poslovnika zbora.« Glasujemo.
Kdo je za? (Narodni, Desus, SNS, SMC, NSi, SDS.) Proti? (?) Vzdržani? (Nepovezani.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
Na glasovanje dajem še en sklep. »Za uvodno obrazložitev ima Vlada, kot predlagatelj predlogov zakonov, na voljo do 5 minut, za razpravo do 30 minut.« Glasujemo.
Kdo je za? (Narodni, Desus, SNS, SMC, NSi, SDS.) Proti? (?)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
Predlagam, da odločimo še o sklepu, v katerem bi Odboru za finance izjemoma omogočili delo po 22. uri, če bi bilo to potrebno, za pripravo zakona PKP in za pripravo Zakona o davku na dodano vrednost.
Želi kdo razpravljati? (Ne.) Ugotavljam, da ne.: Na glasovanje dajem še naslednji predlog sklepa. Odbor za finance lahko za obravnavo zadev, ki jih bo Državni zbor obravnaval na 91. izredni seji po potrebi zaseda tudi po 22. uri.
Kdo je za? (SDS, NSi, SMC, SNS, Desus, Narodne.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
S tem zaključujem to točko dnevnega reda.
Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA – PREDHODNI DOGOVOR O SKLICU IZREDNE SEJE DRŽAVNEGA ZBORA.
Vlada je včeraj Državnemu zboru na podlagi 21. člena Zakona o referendumu in ljudski iniciativi predložila predlog sklepa o nedopustnosti razpisa zakonodajnega referenduma o Zakonu o dodatnih ukrepih za preprečevanje širjenja, omilitev, obvladovanje, okrevanje in odpravo posledic COVID-19. Skladno z dogovorom z delovnega posveta vodij, ki je bil 16. aprila in parlamentarno prakso se bomo o sklicu izredne seje v okviru te točke dogovorili predhodno, tako da bom lahko izredno sejo sklical takoj ko bo to mogoče, če bodo seveda izpolnjeni pogoji iz 21.a člena Zakona o referendumu in ljudski iniciativi. Želi kdo besedo tukaj? Ugotavlja, da ne.
Zaključujem razpravo.
Prehajamo na glasovanje. Najprej odločamo o predlogu, da se predlog sklepa o nedopustnosti razpisa referenduma obravnava na izredni seji. Predlog se glasi, predlog sklepa. V skladu z drugim odstavkom 58. člena Poslovnika Državnega zbora se na dnevni red izredne seje Državnega zbora uvrsti naslednja točka dnevnega reda, točka 1, Predlog sklepa o nedopustnosti razpisa zakonodajnega referenduma o Zakonu o dodatnih ukrepih za preprečevanje širjenja, omilitev, obvladovanje, okrevanje in odpravo posledic COVID-19.
A ha, še eno nadomestilo. Tina Heferle po pooblastilu nadomešča Bratne Golubovića.
Kdo je za? (SDS, NSi, SMC, SNS, Desus in Narodne.) Je kdo proti? (Nepovezani.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
Na glasovanje dajem še en sklep. Poslanske skupine lahko najavijo do 5 minut za predstavitev stališča ter skladno z drugim odstavkom 67. člena Poslovnika Državnega zbora do 10 minut za razpravo. Vlada kot predlagatelj predloga sklepa ima za dodatno obrazložitev predloga sklepa na voljo po pet minut za razpravo, 10 minut.
Kdo je za? (SDS, NSi, SMC, SNS, Desus in Narodne.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
Skladno s sprejetimi odločitvami vas bom pozval k najavi časa, da bom lahko izredno sejo sklical takoj, ko bo do za to izpolnjeni pogoji.
S tem zaključujem to točko dnevnega reda.
Prehajamo na 3. TOČKO DNEVNEGA REDA – PREDLOG ZA OBRAVNAVO PREDLOGOV ZAKONOV PO SKRAJŠANEM POSTOPKU.
Gradivo ste prejeli s sklicem seje Kolegija. Razpravljali bomo o dveh predlogih za obravnavo predloga zakona po skrajšanem postopku. Najprej o tem, da se po skrajšanem postopku obravnava Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o morskem ribištvu. Želi besedo predstavnica Vlade, mag. Petra Marolt Vajde. Imate besedo.
Hvala lepa za besedo.
Vlada Republike Slovenije predlaga Državnemu zboru, da Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o morskem ribištvu obravnava po skrajšanem postopku, ker gre za manj zahtevne spremembe in dopolnitve zakona. Sprememba omogoča reguliran ribolov na podlagi dovoljenja za gospodarski ribolov s čimer se bo zmanjšala škoda v školjčiščih, zagotovi pa se tudi ohranitev male kulture v slovenskem morju. Predlog nima posledic za okolje in je bil tudi objavljen na portalu e-demokracija, tako da je bil usklajen z zainteresirano javnostjo.
Hvala lepa. Še kdo? (Ne.) želi kdo razpravljati pri tem? (Ne.)
Zaključujem razpravo.
Na glasovanje dajem naslednji predlog sklepa:
»Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o morskem ribištvu se obravnava po skrajšanem postopku.«
Kdo je za? (SDS, NSi, SMC, SNS, Desus in Narodne.)
Ugotavljam, da je sklep sprejet.
Prehajam še na obravnavo predloga, da se po skrajšanem postopku obravnava Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o nalezljivih bolezni. Želi besedo Janja Sluga. Imate besedo.
Hvala predsednik.
Ja, saj v bistvu vsi poznamo zgodbo z Zakonom o nalezljivih boleznih. Pravna mreža za varstvo demokracije je skupaj s pravnimi strokovnjaki iz odvetniških pa tudi iz visokošolskih vrst in ob posvetovanju z epidemiološko stroko pripravila predlog sprememb in dopolnitev 39. člena zakona o nalezljivih boleznih, ki v resici omogoča to, kar je reklo Ustavno sodišče, torej da bodo ukrepi preprečevanja širjenja nalezljivih bolezni zakoniti in skladni z Ustavo. Vsi vemo, da je rok za uskladitev potekel že v začetku junija tega leta in da do tega trenutka pač vlada ni uspela sproducirati svojega lastnega predloga s katerim bi uresničila odločbo ustavne sodišča, ki je jasna in nedvoumna in pravi, da so 2., 3. in 4. točka prvega odstavka 39. člena zakona o nalezljivih boleznih v neskladju z Ustavo. Vsi se verjetno strinjamo, da je treba odločbe Ustavnega sodišča spoštovati. Glede na to, da je rok že potekel pa smo se nepovezani poslanci seveda odločili, da predlog, ki ga je pripravila pravna mreža za varstvo demokracije vložimo v zakonodajni postopek in bi seveda želeli, da se obravnava po skrajšanem postopku. Hvala lepa.
Hvala, spoštovani predsednik. Jaz bi prosil za 10 minut pavze, da se v koaliciji uskladimo glede tega ali podpremo ta nujni postopek oziroma skrajšani.
Okej, boste dobili možnost za posvet. Kolegica Kociper se boste potem oglasila? Potem, okej dobro.
10 minut pavze. Dobimo se ob 13. uri in 20 minut.
Spoštovane kolegice in kolegi, nadaljujemo sejo Kolegija. Sedaj nadaljujemo z razpravo.
Kolegica Maša Kociper. Ali ste boste kolega Krivec javil k razpravi? (Ne.)
Maša Kociper ima besedo.
Hvala lepa. Glede glasovanja o skrajšanem postopku pri Zakonu o nalezljivih boleznih v Stranki SAB ne bomo glasovali za skrajšani postopek.
Kot vemo je Zakon o nalezljivih bolezni tisti zakon, ki trenutno zbuja pri naših državljanih največ skrbi in pomislekov. Že pri prejšnjem sprejemanju tega istoimenskega zakona, ki je neslavno končal svojo pot v Državnem zboru s tem, da so celo koalicijski poslanci glasovali proti nam je pisala kot veste na tisoče ljudi. Bilo je kar nekaj nerazumljenih e-mailov priznam, prestrašenih ali pa celo zavedenih ljudi, ki niso razumeli kaj je sploh vsebina zakona bilo je pa nekaj tudi povsem razumnih pozivov in ti razumni pozivi nekih ljudi, ki so se pa upali podpisati z imenom in priimkom so šli v smer, da je treba o takšnem zakonu in o takšnih posegih v človekove pravice sprejeti zakon po rednem postopku. Mi smo sedaj pravzaprav že toliko časa v epidemiji, toliko časa rešujemo stvari tako kot jih rešujemo. Vlada je sama glasovala proti zadnjemu ZNB in ni predlagala novega in sedaj, če se pogovarjamo o novem ZNB moramo za to, da bodo ljudje mirni opraviti široko javno razpravo, da bodo razumeli in vedeli kaj v tem zakonu je. Šele v tem primeru bodo ljudje zaupali, da se ne sprejema spet nekaj, kar bo posegalo v njihove pravice, kar bo omogočalo vladanje z odloki, kar bo ne vem prineslo obvezno cepljenje, kar jih najbolj skrbi in tako naprej.
Mi v Stranki SAB smo za to, da se zakon pelje po rednem postopku, da se opravi javna predstavitev mnenje, na katere se povabi vse strokovnjake seveda tisti, ki so predlagali in pisali ta zakon pa tudi ostale s tega področja in da, če se, potem v tej javni razpravi pokaže in zlasti javnosti pokaže, da v tem zakonu ni nič spornega, potem se lahko pogovarjamo o tem, da se zakon sprejme. Skrajšani postopek, ki bi pa vse to preskočil pa nismo pripravljeni podpreti.
Hvala lepa.