Spoštovani, začenjamo s 57. nujno sejo Odbora za notranje zadeve, javno upravo in lokalno samoupravo.
Opravičenih danes ni. Poslanec dr. Franc Trček nadomešča poslansko mag. Bojano Muršič, poslanka gospa Mojca Škrinjar nadomešča poslanko gospo Anjo Bah Žibert in gospod Aleksander Reberšek nadomešča poslanca gospoda Blaža Pavlina.
Glede dnevnega reda ugotavljam, da ni bilo pripomb in je dnevni red tak kot je bil poslan s sklicem seje.
Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBAH ZAKONA O DRŽAVNI UPRAVI.
Najprej bi kar dal za kratko dopolnilno obrazložitev besedo predstavnici Vlade.
Prosim.
Hvala lepa, predsedujoči, za besedo.
Skratka, gre za Predlog zakona o spremembah Zakona o državni upravi. Vlada predlaga, da se ga obravnava po skrajšanem postopku, ker gre za manj zahtevne spremembe in dopolnitve zakona.
In sicer gre za dvoje. Za prenos področja informacijske družbe in elektronskih komunikacij iz pristojnosti Ministrstva za javno upravo na Službo Vlade Republike Slovenije za digitalno preobrazbo in pa za prenos področja verske svobode iz pristojnosti Ministrstva za kulturo na službo Vlade Republike Slovenije pristojno za verske skupnosti. Če mi dovolite čisto kratko pojasnilo v zvezi s prenosom področja verske svobode.
In sicer vemo, da je verska svobodo ena temeljnih z Ustavo zagotovljenih človekovih pravic. Gre za celoviti vprašanje in reševanje tega problema, ki seveda ni zgolj in samo v pristojnosti oziroma tega vprašanja Ministrstva za kulturo, zato je predlagano, da se prenesejo te dejavnosti na pristojno službo v okviru Vlade Republike Slovenije. Poudariti velja, da je Urad za verske skupnosti – tako se je takrat imenoval – že obstajal in je bil kasneje ukinjen pristojnosti pa prenesene na Ministrstvu za kulturo, kar se je izkazalo, da je seveda reševanje teh vprašanj treba proučevati veliko bolj celovito predlagamo, da se torej vzpostaviti Služba Vlade Republike Slovenije pristojna za verske skupnosti in sicer 15. dan po uveljavitvi tega zakona prevzame naloge na področju verske svobode, da Ministrstvo za kulturo v tem roku preda tej službi tudi pripadajočo dokumentacijo in sorazmeren del sredstev, ki so v letu uveljavitve tega zakona za izvajanje nalog verske svobode. Ta služba pa prevzeme vodenje nadaljnjih postopkov, sprejme Akt o organizaciji na delovnem področju in seveda Akt o notranji organizaciji in sistematizaciji delovnih mest Ministrstvo za kulturo se uskladi z Zakonom o spremembah Zakona o državni upravi v 15. dneh po njegovi uveljavitvi. Če bo potrebno še pojasnilo s področja prenosa digitalnih pristojnosti pa bi predala besedo, če smem gospodu Geršaku.
Najlepša hvala, predsedujoči.
Spoštovane članice in člani odbora sem Peter Geršak državni sekretar iz Službe Vlade Republike Slovenije za digitalno preobrazbo. MJU je prosil, da jaz predstavim zadevo tako, da čisto na kratko.
Predlog zakona o spremembah Zakona o državni upravi določa tudi, da se področje informacijske družbe in elektronskih telekomunikacij prenese iz pristojnosti Ministrstva za javno upravo na Službo Vlade Republike Slovenije za digitalno preobrazbo. V skladu s predhodnimi določbami naloge na področju informacijske družbe in elektronske komunikacij prevzame Služba za digitalno preobrazbo. Tako je urejen prevzem vsem javnih uslužbencev, opreme, dokumentacije skupaj s sorazmernim delom sredstev, ki je uveljavitev tega zakona za ta namen zagotovljen v veljavnem finančnem načrtu Ministrstva za javno upravo. Akt o organizaciji in dela na področju službe za digitalno preobrazbo se tako kot je kolegica omenila s spremenjenimi določbami v zakonu uskladi v 15. dneh po uveljavitvi tega zakona. Finančnih posledic ni v tem primeru. Prenosa sistematizacije je trenutno 41 delovnih mest, dejanskih kvot je okoli 27, 28 odvisno koliko ljudi bo nazaj prišlo iz SPBR iz stalnega predstavništva, ki predsedujejo. Torej, zaradi prenosa samega delovnega področja informacijske družbe in elektronskih komunikacij iz Ministrstva za javno upravo na službo se v predhodnih določbah s tem zakonom uskladijo tudi vse določbe vseh zakonov, ki urejajo pristojnosti in organe s področja informacijske družbe in elektronskih komunikacij. Teh je za enkrat 8. Je pa Vlada včeraj na 292. dopisni seji podala tudi soglasje k predlogu amandmajev, k Predlogu novele Zakona o državni upravi od Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora in naslavljamo v bistvu vsa posamična opozorila se pravi rešujemo s temi amandmaji – 5 jih je -, ki se nanašajo na posamezne člene.
Toliko za začetek pa, potem nekaj več v debati, če bo potrebno pojasnilo.
Hvala lepa.
Gospod predsednik, hvala za besedo.
Spoštovane gospe in gospodje.
Komisija za državno ureditev je obravnavala vsebino novele zakona in opravila razpravo ter ocenila, da predlog zakona s svojimi rešitvami prinaša racionalizacijo na predlaganih dveh področjih. Tako kot je že danes bilo rečeno tudi komisija je vzpostavila vprašanje ali predlog zakona prinaša tudi kakšne finančne posledice za proračun predstavnika Ministrstva za kulturo in Službe Republike Slovenije za digitalno preobrazbo sta pojasnila, da ni predvidenih finančnih posledic novele zakona, saj gre za prenos opreme, dokumentacije in sorazmernih deležev finančnih sredstev s strani Ministrstva za kulturo in z Ministrstva za javno upravo na novoustanovljeni službi. V primeru Službe Vlade Republike Slovenije za digitalno preobrazbo pa gre tudi za prenos kadrov Direktorata za informacijsko družbo na Ministrstvo za javno upravo v novo Službo Vlade Republike Slovenije za digitalno preobrazbo. Prejeli smo tudi mnenje Zakonodajno-pravne službe, zato se v razpravi opravilo torej kaj o predlogih, poročilo Zakonodajno-pravne službe pripravilo oziroma razmišljajo predstavniki predlagatelja. Pojasnjeno je bilo, da so pripravljeni amandmaji, s katerimi naslavljajo mnenja in pripombe Zakonodajno-pravne službe poleg tega pa še nekatere dodatne ugotovitve Ministrstva za javno upravo. Sicer pa je Komisija za državno ureditev predlog sprememb soglasno podprla.
Hvala za besedo, gospod predsednik.
Mi smo pripravili pisno mnenje. Kot sta uvodoma že povedala predstavnika Vlade se ta predlog zakona prinaša dve delovni področji iz dveh ministrstev na dve vladni službi. V predhodnih določbah pa vsebuje 7 novel drugih zakonov s področja informacijske družbe in elektronskih komunikacij. K predlogu zakona smo imeli dve načelni pripombi. In sicer, prva se na naša na neustrezen zakonski pristop, ki je bil uporabljen pri tej noveli, saj je noveliranje drugih sedmih zakonov predhodnih določbah glede na nomotehnične smernice dopustno le v izjemnih primerih, če so spremembe uskladitvene narave pa še v takem primeru se priporoča priprava novel vseh zadevnih zakonov in njihova sočasna obravnava. Tukaj bi bila pač najbolj primerna uporaba tako imenovanega ombusa. Takšen pristop kot je pa bil ubran pa načenja pravno varnost. Zaradi tega zakonodajnega pristopa tudi niso bile podane obrazložitve predlaganih sprememb posameznih členov znotraj posameznih novel, zato je bila otežena presoja ustreznosti posameznih določb.
Druga pripomba pa se nanaša na pravno sistemsko skladnost. V mnenju smo opozorili, da je predlagan prenos dveh delovnih področjih ministrstev in s tem izvajanje vseh upravnih nalog na teh dveh področjih na vladni službi s pravno sistemskega vidika sporno in to zato, ker upravne naloge v skladu s 14., 15. členom Zakona o državni upravi izvajajo ministrstva in drugi upravni organi. Medtem, ko so v skladu s 25. členom Zakona o Vladi Republike Slovenije vladne službe pristojne za izvajanje organizacijske, strokovne in druge pomoči pri delovanju Vlade in usklajevanju dela ministrstev. Zakon o Državnem zboru je tudi natančneje opredeljuje temeljne, tipične upravne naloge, ki jih opravljajo ministrstva. Glede na takšno opredelitev Zakona o državni upravi je predlagana ureditev po naši presoji sporna zlati v tistem delu, v katerem se z ministrstev na vladni službi prenašajo tipične upravne naloge kot so na primer izdajanje odločb, sklepanje pogodb, izdaja podzakonskih predpisov, vodenje registra, nadzor nad izvajanjem zakona in podobno.
Podali pa smo tudi nekaj pripomb k konkretnim členom. Ugotavljamo, da so z amandmaji štiri koalicijskih poslanskih skupin oziroma naše pripombe ustrezno upoštevane. Bi pa vseeno še eden stavek povedala glede amandmaja k 10. členu. Tukaj pa se predlaga tudi, zaradi uskladitve sicer manjše uskladitve vključitev novele še enega zakona in sicer Zakona o kritični infrastrukturi torej še ene nove novele, ki je osnovni zakon predloga zakona ne vsebuje. Seveda se ZPS ne spušča v oceno dopustnosti amandmaja to je izključna pristojnost predsedujočega opozarjamo tako kot vedno v takšnih primerih na načelo več faznosti zakonodajnega postopka zapovedana z 97. členom Ustave, ki je v takšne primeru lahko kršeno.
Hvala.
Hvala.
Sedaj bi vas seznanil, da je poslanka gospa Mateja Udovč z nami iz kvote SMC in jo tudi lepo pozdravljam.
Glede druge obravnave, v katerih smo predlagam, da se v skladu s 128. členom Poslovnika opravi o vseh členih zakona in o amandmajih in potem glasovanje opravimo na koncu tako kot smo sedaj delali po navadi. Ali kdo temu ugovarja? (Ne.) Odpiram razpravo o vseh členih zakona in pa o predloženih amandmajih skupaj. Želi kdo besedo? Prvi se je javil gospod Trček.
Hvala lepa za besedo predsedujoči.
Lep pozdrav vsem skupaj.
Sedaj, če je nekdo pozorno poslušal stališče Zakonodajno-pravne službe ali prebral njeno mnenje vidimo, da imamo neke resne težave. Mi smo še vedno ustavna parlamentarna demokracija, imamo še vedno neke zakone, ki naj bi veljali v tem primeru Zakon o državni upravi ter Zakon o Vladi Republike Slovenije. Ta Vlada dela po svoje, dela po domače. Sedaj, če malo zlorabim pa parafraziram to, kar je povedala predstavnica Zakonodajno-pravne službe bi lahko celo rekel ta Vlada je izjemni primer in to počne ta nak rokohitrski način, da pred tem amandmiranjem o teh prenosov na neko novo ministrstvo za digitalno ali karkoli že niti to v zakonu ni bilo opredeljeno. Sedaj, če se pa dotaknem neke zadeve, ki me pa nekoliko bolj skrbi. Sama predstavnica Vlade je rekla, da to kako bomo reševali vprašanja numinoznega v naši družbi se je včasih urejalo skozi neki Urad za verske skupnosti – ali je tako Jani kako se je imenoval – sedaj bi pa bila kar neka vladna služba. To glih ni isto. Če malo karikiram kaj pa, če pride neka Vlada, ko vi strašite in boste tam nastavili nekoga ali bo tista Vlada nastavila nekoga, ki bo imel / nerazumljivo/ majice gor, če karikiram. Če je to nekaj tako pomembnega in s tem se strinjam, da je bi to moral biti urad z jasno proračunsko postavko in z jasno avtonomijo svojega dela ne pa neka vladna služba. Mi imamo – kaj imamo – zgodbo sorodno imamo neko ministrstvo, ki ima krepek proračun, imamo mojo bivšo kolegico iz FDV ministrico, ki jo niti ne vidimo in potem imate kabinetnega državnega sekretarja, ki je tam, ki mu rečemo »nike name« ne vem general Dolinšek, ki tam komandira. Tukaj boste neko pomembno temo dali pod vladno službo, tam ima gospod Janša eden majhen milijon nekih vladnih državnih sekretarjev in kje smo? Skratka, upam da bo te vlada čim prej konec in tudi takih zakonov, ki že v štartu kršijo 2. člen Ustave upam, da vsaj poslanci, ki podpirate to vlado in takšne zakone veste kaj je zapisano v 2. členu Ustave. Socialni demokrati bomo glasovali proti.
Hvala.