31. nujna seja

Odbor za pravosodje

5. 5. 2021

Besede, ki so zaznamovale sejo

Brez zadetkov.

Transkript seje

Vse članice in člane odbora, vabljene ter ostale prisotne lepo pozdravljam.

Pričenjam 31. nujno sejo Odbora za pravosodje.

Ob začetku seje vas naprošam, da tekom celotne seje vzdržujete in spoštujete predpisano medsebojno razdaljo in nosite zaščitno masko. Prav tako članice in člane odbora prosim, da preverite tudi ali imate odbora prosim, da preverite tudi ali imate s seboj prenosne identifikacijske kartice za glasovanje pa prosim vas, da jih pred uporabo izvlečete pa ponovno vstavite, da bo svetila rumena lučka. Ker k dnevnemu redu seje ni bilo predlogov za razširitev oziroma za umik katere od predlaganih točk je določen dnevni red seje kot je bil predlagan s sklicem. Pri tem vas želim spomniti, da lahko zasedamo le do 22. ure, če danes ne bomo končali bomo sejo nadaljevali jutri ob 20. uri.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE NA OBRAVNAVO PREDLOGA ZAKONA O USTAVITVI DOLOČENIH POSTOPKOV V PREKRŠKIH STORJENIH PO ZAKONU O NALEZLJIVIH BOLEZNIH IN NA OPROSTITVI ODGOVORNOSTI ZA PREKRŠEK V PRAVNOMOČNO KONČANIH POSTOPKIH, ki ga je Državnemu zbor v obravnavo predložila skupina poslank in poslancev s prvopodpisanim mag. Branislavom Rajićem in je bil 18. 3. 2021 objavljen na spletnih straneh Državnega zbora. Besedo za postopkovno je želela poslanka Tina Heferle.

Izvolite.

Hvala lepa.

Gospod predsednik, še enkrat, na podlagi druge odstavka 65. člena Poslovnika Državnega zbora v imenu Poslanske skupine LMŠ napovedujemo obstrukcijsko današnje 31. nujne seje tega odbora. Sedaj v Poslanski skupini LMŠ na delovnem telesu, kjer ima glas ene izmed poslanskih skupin dvojno moč napram drugi poslanski skupini oziroma članom poslancem poslanskih skupin enostavno ne moremo sodelovati, ker gre za v resnici nelegitimen odbor. S tem, ko se ne uredi pravičen in pravilen razrez mest glede na velikosti poslanskih skupin s tem, ko se ne zagotovi prav vsem demokratično izvoljenim poslankam in poslancem, da polnopravno sodelujejo na delovnih telesih in v celotnem zakonodajnem postopku s tem se v resnici ustvarja prvo in drugo razredne poslance, s tem se degradira poslansko funkcijo in pri tem v Poslanski skupini LMŠ enostavno ne želimo sodelovati niti se nam ne zdi prav, da bi dali legitimnost takšnem u početju koalicijske strani. To je samo še ena izmed serij politične agende, ki si jo privošči ta koalicija po tem, ko se požvižga na raznorazna pomembna družbena področja od STA do državnih in evropskih tožilcev se sedaj požvižga še na demokratične standarde, ki naj bi veljali v tej hiši to je hiša demokracije in takšne uzurpacije zakonodajne veje oblasti s strani te koalicije s podporo Desusa, SNS in poslancev Narodnih manjšin enostavno ne moremo spremljati na način, da sodelujemo na takšnih nelegitimnih delovnih telesih, zato tudi ta trenutek napovedujem v imenu Poslanske skupine LMŠ obstrukcijo.

Hvala za obrazložitev. Postopkovno Maša Kociper.

Izvolite.

Gospod predsednik jaz pa predlagam, da ugotovite, da to delovno telo ni sestavljeno v skladu z četrtim odstavkom 33. člena Poslovnika Državnega zbora se pravi v skladu z našo malo Ustavo. Kot je že povedala kolegica Heferle smo poslanci demokratične opozicije včeraj še tretjič poslušali prepričati večinsko koalicijo, da naj vendar sprejme sklep, ki bi vsem poslancem ne samo omogočil delo v Državnem zboru tako kot to zahteva zakon in Ustava in takšna kot je 30. letna parlamentarna praska, ampak kar je za mene še bolj pomembno zagotovi ustrezno razmerjem med koalicijo in opozicijo.

Četrti odstavek 33. člena Poslovnika pravi: »Da je kolegij ob določitvi število članov v vseh delovnih telesih, ki pripadajo posamezni poslanski skupini upošteva velikost, število članov posamezne poslanske skupine ob določitvi mest v posameznem delovnem telesu pa upoštevajo razmere med poslanci vladajoče koalicije in poslanci opozicije. V vsaki poslanski skupini se praviloma zagotovi vsaj eno mesto v vsakem delovnem telesu.« Prvič. Ugotovimo lahko, da ena poslanska skupina ta nova Nepovezanih poslancev nima zagotovljenega vsaj enega mesta v tem delovnem telesu. Drugič. Ugotovimo lahko, da je popolnoma porušeno razmerje med opozicijo in koalicijo, to je ta druga postavka četrtega odstavka. Tretjič. Ugotovimo lahko, da ena poslanska skupina nima dovolj poslancev medtem, ko ima Poslanska skupina SMC, ki ima sedaj samo še 5 poslancev na tem delovnem telesu 2 poslanca. Tako da prosim, da zagotovite primerno zastopanost na svojem odboru, če pa tega ne morete ali ne želite pa prosim, da sejo prekinete.

Hvala.

Hvala za vaš predlog. Tako kot sem vam že na prejšnji seji povedal ni pristojnost mene kot predsednika Odbora za pravosodje tudi ne Odbora za pravosodje, da ugotavlja primerno sestavo delovnih teles to je naloga Kolegija predsednika Državnega zbora in sem prepričan, da vam bo kot kolegij od predsednika Državnega zbora uspelo zagotoviti primerno zastopanost poslanskih skupin v posameznih delovnih telesih. Prav tako ne mislim prekiniti seje Odbora za pravosodje.

Sedaj pa dajem besedo poslancu Željku Ciglerju.

Izvolite.

Hvala lepa za besedo.

Gospa ministrica, ostali vabljeni, kolegice in kolegi!

Delo našega organa to je Odbora za pravosodje Državnega zbora najvišjega zakonodajnega telesa v tej državi je nelegitimno in nezakonito, zaradi sestave Državnega zbora oziroma povedal bom takole sestave našega odbora, ker vsi zakoni, ki bodo sprejeti po zakonodajnem postopku, v katerem ni bilo omogočeno enakopravnega sodelovanja vseh poslanskih skupin so v osnovi sprejeti v nasprotju z Ustavo pri tem je namreč kršena pravica iz 44. člena Ustave, ki določa, da ima vsak državljan, da izvoli oziroma po izvoljenih predstavnikih sodelovati pri upravljanju javnih zadev. Če je onemogočeno sodelovanje v postopku posameznim poslancem, ker niso iz prave stranke oziroma prave poslanske skupine, potem je onemogočeno tudi posredno sodelovanje državljanov in sprejem kakršnikoli sklepov ali za zakonov DZ oziroma tudi sprejetih zadev na našem odboru je v teh razmerah protiustavno in sprejeti sklepi oziroma zakoni ne bodo prestali opozarjam presoje ustavnosti, zato predlagam ali da zagotovimo ustrezno sestavo našega odbora, do takrat dokler pa to ni zagotovljeno pa prekinemo delo Odbora za pravosodje Državnega zbora.

Hvala za predstavitev vašega proceduralnega predloga, vendar ga ne morem upoštevati kot sem že povedal je v pristojnosti Kolegija Državnega zbora, da zagotovi sestavo delovnih teles in dokler ni nove razdelitve mest v delovnih telesih moram upoštevati sestavo, ki je trenutno v veljavi, zato nadaljujemo s 1. točko.

Izvolite, postopkovno.

Sedaj pa tudi jaz podajam predlog za prekinitev dela tega delovnega telesa in vam odgovarjam predsednik, da res morda ni v vaši pristojnosti, da odločate o tem kakšna je sestava posameznih delovnih teles je pa lahko vaša odločitev in to povsem suverena kadarkoli, da sejo delovnega telesa prekinite, ker ugotovite, da delovno telo trenutno ta Odbor za izobraževanji(?) ni sestavljen v skladu s Poslovnikom, ki sem vam ga prej prebrala ni sestavljen. Kot je opozoril kolega iz Levice lahko pomeni, da bo in prejšnji zakon, ki je bil sprejet skupaj s soglasjem vsem poslancem morebiti tudi ta zakon kasneje spoznan za protiustavnega, ker je bil sprejet brez pravilne sestave delovnih teles ali v konkretnem primeru morda bo ta zakon, ki bi danes bil sprejet, če bi bilo tukaj zadostno število opozicijskih poslancev zavrnjen in sploh ne bo imel možnosti uvrstitve na sejo Državnega zbora. Ena od možnosti opozicije v takih trenutkih je seveda obstrukcija, kar je naredila Poslanska skupina LMŠ. Mi ostali v opoziciji smo se očitno odločili, da ne obstruiramo, nočemo odpreti proste poti koaliciji in Vladi Janeza Janše, da po hitrem postopku sprejema neke zakone, ki so za nas sporni brez, da bi opozicija opravljala svojo nalogo to je prispevala k boljši kvaliteti teh predlogov in drugič opravljala svojo nadzorno vlogo v smislu razmer med koalicijo in opozicijo. Tako da ta izgovor gospod predsednik, da nimate pristojnost spreminjati sestave nimate imate pa pristojnost kadarkoli prekiniti sejo in jo nadaljevati takrat, ko bo sestava ustrezna.

Hvala.

Hvala tudi vam. Sem že predhodno odgovoril kolegu Ciglerju, da ne nameravam prekinjati seje. Postopkovno ima poslanec Dušan Verbič.

Izvolite.

Hvala lepa, predsednik, za besedo.

Zelo pozdravljam vašo odločitev predvsem v tem kontekstu, da ne prekinjate, kajti dosedanji predstavniki poslanskih skupin dobesedno odlični poznavalci Poslovnika zlorabljajo. Dejstvo je, da imamo sedaj razpisano točko dnevnega reda Predlog Zakona o ustavitvi določenih postopkov in podobno. S temi postopkovnimi pravili preprosto nekako sebi in javnosti želijo nekaj sporočati hkrati pa vedo, da nimajo prav. Kajti, Kolegij predsednika Državnega zbora pa ne bom citiral Poslovnika, ker verjamem, da so odlični poznavalci zelo jasno piše, da je v izključni pristojnosti Kolegija predsednika Državnega zbora število mest v delovnem telesu, ki pripada posamezni poslanski skupini in tako kot ste že v prejšnji razpravi oziroma v prejšnjem uvodnem delu pri sklicu prejšnje seje lepo obrazložil očitno pač prisotni ne želijo to akceptirati in vseskozi govorijo o nekih neustavnostih in tukaj se moram ponovno spet oglasiti od kdaj poslanci so tisti merodajni, meritorne osebe ali subjekti, ki lahko govorijo o neki neustavnosti. O neustavnosti lahko odloči samo Ustavno sodišče. Tako, da nehajmo s tem predvsem pa prosim predsednik ali predlagam, da v kolikor se bodo te zadeve dogajale tudi morda še v prihodnjih dneh dokler ne bo Kolegij predsednika Državnega zbora to zadevo razrešil nehajmo motiti delo matičnega odbora s temami, ki so jasno razpisane in o katerih smo izključno pristojni, da razpravljamo.

Hvala lepa.