36. nujna seja

Odbor za finance

31. 3. 2020

Besede, ki so zaznamovale sejo

Brez zadetkov.

Transkript seje

Gospe in gospodje, lepo pozdravljeni!

Pričenjam 36. nujno sejo Odbora za finance. Nisem prejel nobenih obvestil, da bi bil kateri od poslank ali poslancev zadržan in da se današnje seje ne bi mogel udeležiti. Vidim nekaj novih obrazov in prosim, da prinesejo pooblastila za obveščanje. To bomo uredili malo kasneje. Prosim pa vas, da ta pooblastila prinesete, zato, da bom potem tudi odbor obvestil, kdo sodeluje kot nadomestni član.

S sklicem seje ste prejeli dnevni red. Ker v poslovniškem roku nisem prejel drugih predlogov v zvezi z dnevnim redom, ugotavljam, da je določen takšen dnevni red, kot ste ga prejeli z vabilom.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O INTERVENTNIH UKREPIH ZA ZAJEZITEV EPIDEMIJE COVID-19 IN OMILITEV NJENIH POSLEDIC ZA DRŽAVLJANE IN GOSPODARSTVO. Predlagatelj zakona je Vlada. Kolegij predsednika Državnega zbora je na včerajšnji seji sklenil, da se predlog zakona obravnava po nujnem postopku. K obravnavi te točke so vabljeni predstavniki Ministrstva za finance, Vlade Republike Slovenije in Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora.

Prejeli smo zelo številna dodatna gradiva k predlogu zakona in sicer, mnenje Zakonodajno-pravne službe, mnenje dveh reprezentativnih predstavnikov lokalnih skupnosti - Združenja občin Slovenije in Skupnosti občin Slovenije, prejeli pa smo tudi nekaj 10 dopisov in mnenj predstavnikov različnih organizacij, inštitucij in posameznikov, katerih tule zdaj ne bom bral, so pa vsa zajeta v sistemu Lotus Notes in si tam lahko poslanci to pogledate.

Amandmaji k predlogu zakona se vlagajo do zaključka razprave o posameznih členih na seji odbora. Pričenjam drugo obravnavo predloga zakona. Postopkovno kolega Luka Mesec. Prosim, če si nadenete masko, vas tudi prosim.

Hvala za besedo, predsednik.

Jaz bi predlagal, da obravnavo, tako danes na odboru kot na seji jutri prestavimo za en dan. Namreč pred nami je po mojem skoraj finančno gledano najobsežnejši zakon, ki ga je ta Državni zbor kadarkoli sprejemal. Govorimo o treh milijardah evrov razdelitve v dveh mesecih, kar obsega skoraj eno tretjino letnega proračuna in o tako pomembnem zakonu se je treba temeljito pogovoriti, pregledati prispela gradiva in se dogovoriti kaj je smiselno in kaj ne. Mi smo zakon prejeli v nedeljo ob treh popoldne in zadnja dva dni intenzivno delali, včeraj to treh zjutraj, ampak zdaj, ko sem pogledal nazadnje v sistem, sem videl, da koalicija recimo sploh še ni vložila amandmajev. Se pravi, koalicijski amandmaji nam bodo na ta tri milijardni zakon prihajalo med samo obravnavo. Pač tako se tako resnega zakona ne da predelati in predlagam, da za en dan zamaknemo, da pridejo vsi amandmaji, da si vsi lahko preberemo vsa gradiva in se potem resno pogovorimo o tem kako bomo s tem denarjem, s temi tremi milijardami evrov ravnali.

Mogoče še ena nedodelanost, poglejte. V finančnih posledicah zakona je točno en stavek, ki pravi: »Predlagani ukrepi imajo posledice na vse štiri blagajne javnega financiranja v višini treh milijard evrov.« Pika. Se pravi, to je vse. Govorimo o 6 % BDP Slovenije, o eni tretjini letnega proračuna in v finančnih posledicah zakona imamo točno en stavek. Jaz mislim, da je ta zakon treba dodelati in da se moramo vsi seznaniti prekleto dobro z gradivi, ki so prišla, ker drugače bomo ustvarili več zmede kot koristi oziroma bomo verjetno čez en teden ta zakon spet popravljali tako kot ta teden popravljamo zakon iz prejšnjega tedna, ko so opozicijski amandmaji odpadali kot po tekočem traku, zdaj pa v bistvu dobivamo nazaj podobne vsebine in mislim, da bi bilo vsaj tokrat treba se o tem resno pogovoriti, ne da samo enostavno koalicija s svojim valerjem sprejme tisto kar so se odločali na Vladi.

Tako, da moj predlog je, prestavimo obravnavo za en dan, dajmo sejo v četrtek in imamo zdaj še vsaj 24 ur časa, da se seznanimo z vsemi amandmaji in popravki, ki so prišli in da se jutri vsi informirano o tem pogovorimo.

Hvala gospod poslanec.

Preden nadaljujemo s postopkovnimi predlogi, imam eno pooblastilo in sicer, poslanka Maša Kociper nadomešča poslanca Franca Kramarja iz Poslanske skupine SAB.

Gospod Han, če sem pravilno razumel, želite postopkovno. Izvolite, prosim.

Hvala lepa.

Že res, da sem opozicijski poslanec, ampak smatrajte, predsednik in pa tudi minister za finance, moj predlog v dobronamerno. Gre za izredno pomemben zakon in tukaj moram reči, da je Vlada naredila velik posel, vendar naredili smo ga do polovice. Treba ga je še v Državnem zboru sprejeti in sprejeti ga je treba na način, da bo predvsem življenjski in da bodo ljudje, ki čakajo ta zakon, se pravi, gospodarstveniki, zaposleni, od tega zakona, ko bo sprejet, znali razbrati kaj jih v preteklosti čaka. Ker moje mnenje je, da poleg tega zakona bo v tej državi potrebno sprejeti še kar nekaj ukrepov, ker težki časi šele začenjajo po končani epidemiji. V zakonu je veliko nejasnosti. Na to nas opozarjajo tudi, bom rekel, asociacij gospodarska zbornica, obrtna zbornica, Klub slovenskih podjetnikov, ki prosijo, celo danes, da bi vsaj ene dve, tri ure zamaknili, ker tudi oni pripravljajo neke amandmaje. Ali je predsednik, res mogoče, dobronamerno, da bi mogoče zamaknili na jutri to sejo, da se vložijo vsi amandmaji, tudi na podlagi Zakonodajno-pravne službe, da najdemo skupaj tudi kakšne amandmaje, ki bodo mogoče bolj življenjski ali pa bolj operativni. Moram reči, da je tudi Vinko Gorenak dal roko opoziciji, samo enostavno na koncu mi nekatere stvari nismo mogli tudi v tako kratkem času spisati. Drugo je, mi moramo jasno dati samo vedeti ljudem, da bo ta zakon začel z vsemi členi s 16. 3., ko je bila epidemija na nek način razglašena. Potem tudi ni pomembno ali bo zakon sprejet danes oziroma jutri ali pojutrišnjem. Bo pa sigurno, če si bomo vzeli en dan časa, bolj jasno zapisano. Ker tudi Vlada verjetno v svoji, bom rekel, relativno kratkem času je naredila kakšno napako. To dokazuje tudi Zakonodajno-pravna služba. Zato je predlog, ki ga je Luka podal predvsem dobronameren. In tudi realno, predsednik, saj ti boš moral tudi sedaj, tudi če se ta predlog ne sprejme, prekiniti sejo, zato ker mi nimamo ta moment nobenega amandmaja vloženega, kakor jaz vsaj zaenkrat razumem. Če se strinjamo vsi skupaj in če bomo vedeli, da bo ta zakon začel veljati za nazaj retroaktivno, potem, dragi moji, en dan mogoče koristi Sloveniji, da si vzamemo predah in da sprejmemo zakon, bom rekel, bolj kvaliteten in bolj jasen. Ne bom se pa ta moment spuščal v amandma oziroma v člen 103. in 104. Hvala lepa.

Hvala lepa za opozorilo. Gospod poslanec Pavšič, vi bi želeli postopkovno. Izvolite.

Najlepša hvala. Razen strinjanja z mojima predhodnikoma v bistvu ne bi skorajda nič mogel dodati. Seveda podpiramo ta zakon. Podpiramo intence Vlade, da se ta zadeva čim prej umiri in uredi. Smo konstruktivni, ampak želimo biti predvsem odgovorni. In če primerjamo ta zakon, recimo, z zakonom o uravnoteženju javnih financ, kadar se je tudi mudilo, je bilo na razpolago za parlamentarno proceduro veliko več časa. 17. 4. 2012 je bilo vloženo besedilo zakona, en teden je imela na razpolago Zakonodajno-pravna služba, da ga je obdelala, kot je potrebno, vsaj v miru, ne pa čez noč. Zakon je bil pa sprejet šele 11. maja 2012, torej skoraj mesec dni časa, pa je bil tudi urgenten zakon, se je namenilo tako pomembni tematiki. Sedaj to zadevo obdelati preko ene ali dveh noči, s tem, da pravzaprav se šele sedajle pojavljajo prava vprašanja. Ne vem, v zadnjih dneh oziroma v zadnjih 24 urah je nam poslancem skorajda vsem pregorel telefon, da ne govorim o mailih. Se oglašajo razna združenja, posamezniki, skupine. In vsi imajo konkretna vprašanja. Ne najdejo se v tem zakonu, ne vem, izpustili smo oziroma Vlada je izpustila že…

Jaz vas prosim, gospod poslanec, to sedaj ni razprava. Prosim vas za postopkovni predlog.

Postopkovni predlog je, da se obravnava tega zakona zamakne za najmanj 24 ur.

Dobro, hvala lepa. Torej, če sem pravilno razumel prvega predlagatelja, gospoda Mesca in če pravilno povzamem tudi oba ostala razpravljavca je enoten predlog, da se seja Odbora za finance preloži za 24 ur, se pravi, da se izvede 1. aprila, ne danes in da se izredna seja Državnega zbora izvede 2. aprila, ne pa 1. aprila. Gospe in gospodje, dovolite, da vam pojasnim, kako sem nameraval današnjo sejo izpeljati. To sem sicer nameraval storiti po poročilih Vlade in Zakonodajno-pravne službe, ampak mislim, da je sedaj pravi čas, da to tudi povem. Mislim, da je tudi poslanec Han razmišljal v pravilno smer. Jaz nameravam danes zadevo izpeljati na način, da bomo poslušali najprej stališče Vlade, potem mnenja Zakonodajno-pravne službe. Ta čas se pripravljajo amandmaji. Amandmajev, ki jih bo predlagala Vlada bo nekaj več kot sto. Predlagam, da odpremo razpravo o 1. členu. Med to razpravo bodo amandmaji pripravljeni, potem pa bom razglasil odmor, da se poslanske skupine sestanejo in po odmoru bi nadaljevali z razpravo o amandmajih. Sedaj glede na postopkovni predlog moramo o tem postopkovnem predlogu glasovati. Preden o tem postopkovnem predlogu glasujemo me zanima ali želi kdo razpravljati v imenu poslanske skupine.

Predsednik, oprosti. Odmor tvoj bo trajal koliko?