5. redna seja

Odbor za zdravstvo

6. 11. 2019

Besede, ki so zaznamovale sejo

Brez zadetkov.

Transkript seje

Lep pozdrav vsem skupaj. Čakamo, da smo sklepčni. Verjetno smo nekoliko v zamudi, ker se je tik pred kratkim končala seja drugega odbora v velikem salonu. Gospod podpredsednik Državnega zbora je zagotovil sklepčnost, torej lahko začnemo 5. redno sejo Odbora za zdravstvo. Lep pozdrav vsem skupaj. Glede zadržanosti nisem dobil obvestil. Imamo nekaj nadomestnih članov na odboru. Kolega Sama Bevka nadomešča kolega Jani Prednik, kolegico mag. Bojano Muršič kolega Soniboj Knežak in kolega Željka Ciglerja nadomešča kolega Miha Kordiš.

Prehajamo na določitev dnevnega reda seje odbora. S sklicem seje dne 23. 10. 2019 ste prejeli predlog dnevnega reda seje odbora. Prva točka Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju, druga obravnava. Amandmaji k predlogu zakona so se vlagali do 4. 11. 2019. Druga točka Ustanovitev pododbora za spremljanje rakavih obolenj v Republiki Sloveniji in tretja točka Razno.

V poslovniškem roku ni bilo predlogov za spremembo dnevnega reda, torej je določen takšen dnevni red kot je bil predlagan s sklicem seje.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA. Postopkovno, kolega Pavšič. Izvolite.

Hvala, gospod predsednik. Naprošam vas za polurni odmor, da v koaliciji pripravimo še nekaj dokumentov.

Kakšnih dokumentov, kolega in na kateri člen poslovnika se sklicujete, prosim?

Zaprošam vas za polurni odmor. To vas lahko postopkovno zaprosim, da lahko koalicija pripravi dokončne predloge amandmajev.

Odkrito povedano bom tako sam enkrat malo za spremembo začel. Mesece se je kuhalo neko kosilo, ki je bilo 90 % skuhano. Potem koalicija reče to bomo vrgli v smeti, mi bomo skuhali isto kosilo. To bo trajalo dve leti, če vmes ne razpademo. Sedaj rabite še čas, da greste gledati recepte. Dobro. Pol ure odmora. Nadaljujemo ob 14.35 uri.

Lep pozdrav vsem skupaj še enkrat. Nadaljujemo 5. redno sejo Odbora za zdravstvo.

Še vedno smo pri poskusu začetka 1. TOČKE DNEVNEGA REDA – PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O ZDRAVSTVENEM VARSTVU IN ZDRAVSTVENEM ZAVAROVANJU, ki ga je Državnemu zboru v obravnavo predložila Poslanska skupina Levica in je objavljen na spletnih straneh Državnega zbora. Ali želi v imenu koalicije kdo obrazložiti zakaj ste potrebovali prekinitev in kaj ste nam vmes skuhali? Izvolite, kolega Pavšič.

Najlepša hvala za besedo. Najprej opravičilo predsedniku in članom odbora za ta odmor, ampak hoteli smo si vzeti še malce več časa in tako skleniti nekajmesečno delo, ki smo ga opravili tako v koaliciji kot tudi z Ministrstvom za zdravje, Ministrstvom za finance, FURSOM, ne vem če sem še koga spustil in seveda z Levico vse v želji in z namenom ukinitve dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja.

Poiskali smo, glede na vse te pogovore, največji skupni imenovalec, ki smo ga lahko inkorporirali? v svoj predlog amandmajev, s katerimi bi hitreje prišli do sklepnega dela dejanske ukinitve dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja in načrtovanja čimprejšnjih nadaljnjih ukrepov, ki smo jih tudi že napovedali oziroma ki jih je že napovedalo Ministrstvo za zdravje.

Svojo podporo zakonu, ki ga je vložila Levica pogojujemo s sprejetjem devetih amandmajev, ki jih boste dobili na mizo, s katerimi dejansko ukinjamo dopolnilno zdravstveno zavarovanje in uvajamo pavšalni prispevek. Pri tem pa je potrebno opozoriti tudi na to, da za pravno vzdržnost predloga zakona je potrebno podpreti tudi amandmaje Levice, in sicer k 3., 7., 9., 15., 21., 22., in novemu 22.a členu.

To smo skuhali, gospod predsednik.

Hvala za obrazložitev. Glejte, Alenka Zupančič je v enem intervjuju pred kratkim rekla, pamet politične imaginacija občutek za pravičnost je nekaj kar se pričakuje od politikov. Nimam se za blazno pametnega, ampak še moji desetletni hčerki ne boste prodali, da ste to skuhali v teh tridesetih minutah. Vmes na hodniku so mi iz resornega ministrstva malo zmajevali, da ravno niso seznanjeni s tem, kar ste skuhali. Vmes sem govoril z gospo kolegico iz Zakonodajno-pravne službe, ki potrebuje tudi čas, da se opredeli do tega in verjetno tudi vsi mi potrebujemo čas, da te zadeve preberemo, preučimo, ker ne gre za nekaj pavšalnega. V Sloveniji je že tisočak ogromno denarja, po domače povedano.

Najprej bi prosil predlagatelja, da se opredeli do tega. Potem bi prosil tudi Zakonodajno-pravno službo, da nam povedo koliko časa potrebujejo, da proučijo ta predlog in navsezadnje tudi resorno ministrstvo. Navsezadnje gre tudi za zadevo, ki vpenja široki krog vabljenih, ki so se pripravili na osnovni tega, kar je bilo sedaj na mizi. Če smo poskus resnega parlamenta, bi verjetno bilo potrebno to točko dnevnega reda prekiniti, da se zadeve preučijo, da se najde nek termin, ko se to resno nadaljuje. Če je bil to vaš predlog, ki ga sedaj skrivate skozi neke amandmaje, potem bi to bilo, kot se zelo rad gospod Šarec napihuje, mož in temu tudi tako povedali.

Predlagatelj, beseda je vaša.

Hvala. Strinjam se, da ta stvar ni nastala v pol ure, tako da me preseneča, da ste pol ure v bistvu po začetku odbora prinesli uskladitvene amandmaje. Mi smo vas k temu pozivali praktično en mesec odkar ste pogajanja z nami na 90 % usklajenosti zaključili. In glede na to, da je stvar nova, bi jo bilo treba prebrati, se strinjam z predsednikom odbora, da bodisi sejo prekinemo in jo nadaljujemo ob drugem terminu, bodisi vzamemo 20 minut odmora, da se lahko opredeli vsaj Zakonodajno-pravna služba, poslanske skupine preberemo in vabljeni tudi, da vidimo kaj je na stvari.

Postopkovno, Jani Möderndorfer.