55. redna seja

Odbor za zadeve Evropske unije

4. 10. 2019

Besede, ki so zaznamovale sejo

Brez zadetkov.

Transkript seje

Spoštovane kolegice, spoštovani kolegi!

Začenjam 55. sejo Odbora za zadeve Evropske unije. Obveščam vas, da sem prejel eno opravičilo in sicer mag. Branko Grims Poslanske skuine SDS se je opravičil, zaradi službenih obveznosti. Na seji kot nadomestni člani s pooblastili sodelujejo gospod Marko Bandelli iz Poslanske skupine SAB, ki nadomešča poslanca Andreja Rajha, mag. Dejan Kaloh iz Poslanske skupine SDS, ki nadomešča poslanca gospoda Francija Kepo, gospod Aleksander Reberšek, ki nadomešča poslanca gospoda Blaža Pavlina iz Poslanske skupine NSi, gospa Karla Urh nadomešča poslanca Nika Prebila s Poslanske skupine LMŠ in gospod Jani Möderndorfer nadomešča poslanca gospoda Gregorja Židana iz Poslanske skupine SMC. Obveščam vas, da so na sejo povabljeni poslanci Evropskega parlamenta iz Republike Slovenije ter predstavniki Vlade in Državnega sveta.

Vse navzoče še enkrat lepo pozdravljam.

Prehajam na določitev dnevnega reda seja.

S sklicem seje ste prejeli dnevni red seje odbora. Ker v poslovniškem roku nisem prejel predlogov za njegovo spremembo je določen takšen dnevni red seje kot ste ga prejeli s sklicem.

Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA, TO JE SEZNANITEV Z OSNUTKOM PREDOSTNIH NALOG PREDSEDOVANJA.

Postopkovno?

Gospod Möderndorfer, postopkovni predlog, izvolite.

Hvala lepa, predsednik.

Sedaj na dnevnem redu imamo mi tri točke. Pod 2. točko - zasedanje Sveta EU za pravosodje in notranje zadeve Luksemburg 7. in 8. 10. 2019, gradivo bomo prejeli kasneje. Pol ure nazaj je prišlo v Državni zbor oziroma v sistem. Če se bomo delali tukaj frajerje, da v pol ure mi to vse predelamo in da smo ne vem kaj še vse. Jaz ne morem sodelovati na točki, kjer mi bo nekdo prišel nekaj povedati, jaz nimam možnosti se niti pripraviti na točko, niti ne vem o čem govorim, tako da predlagam, da se to umakne ali pa, zaradi mene skličite kdaj drugič sejo, ampak na tak način delali ne bomo. To je nekorektno, nefer, mislim jaz ne znam drugače povedati. Jaz ne spadam v skupine ljudi, ki sedi in pritiska na gumb, ampak se pripravim, razpravljam in bom rekel aktivno sodelujem na sejah. Tako se to ne da delati brez gradiva.

Se pravi vaš postopkovni predlog je, da umaknemo točko z dnevnega reda?

Gospod Trček, postopkovni predlog.

Dobro jutro.

V bistvu me je Jani malo prehitel, pozdravljam, da se je nekdo še začel resno z EU ukvarjati po petih letih, od kar sem tukaj in se strinjam s tem, da se ta točka umakne z dnevnega reda. Že tako ali tako imamo tisti, ki delamo resno EU individualne nočne seje z našimi strokovci do poznih jutranjih ur ob četrtkih.

Hvala lepa.

Jaz se lahko v imenu odbora samo opravičim, da gradivo ni prišlo dovolj zgodaj da bi ga lahko temu primerno obdelali v takšni meri, da bi ga lahko obravnavali tukaj na seji odbora, ker veste, da to ni stvar OZU pošiljanje gradiv oziroma izhodišč.

Glede na to, da sem dnevni red sklical in da ste dnevni red seje prejeli s klicem, lahko samo dam na glasovanje v kolikor glede na oba postopkovna predloga se člani odbora strinjajo, da se točka umakne z dnevnega reda, s tem, da opozarjam da pač stališče potem bo neobravnavano in kot tako potem tudi izhodišče tudi potrjeno. Postopkovno.

Predsednik, a je to problem tega odbora, ali je to problem tistega, ki pripravlja gradivo in ga pošilja. Mislim, govorit in postavljat nekoga pred dejstvo, da se mu reče potem to gradivo ne bo obravnavano. To se naj zamisli tisti, ki bo šel brez mnenja tega odbora zastopati stališča, ki sploh ne ve, ali ima za to neke vrste soglasja ali ne. Če je to način dela, potem prav, potem dajmo povedati. Jaz sem itak že enkrat povedal, da se sprašujem kam pelje smisel takšen način dela tega odbora. Določene amaterje se, vem zakaj ta odbor obstaja. Če mene vprašate, jaz bi ga ukinil z odlokom in to pa zato, ker vse te amaterje na matičnih odborih obravnavamo in bi jih morali tam obravnavati in zdaj to delamo še enkrat, zaradi tega ker se je nekdo pred leti izmislil, da je treba imeti Odbor za EU, ker se to fajn sliši in dvakrat dupliciramo eno in isto materijo.

Hvala lepa.

Samo v komentar glede postopkovnega predloga, izhodišča obravnav Odbor za zadeve Evropske unije, ne matično delovne, toliko v pojasnilo. Še enkrat pravim tako kot sem rekel, ne gre za to, da OZEU ne bi opravil svojega dela odbora. Vaše mnenje glede ukinitve odbora verjetno ne spada izključno v vašo pristojnost, absolutno pa imate pravico izraziti svoje mnenje. Kot sem povedal že prej, preden dam besedo še doktorju Trčku glede ponovnega predloga, predlagam da glede se pravi druge točke in pa tega predloga, da točko odmaknemo z dnevnega reda, bomo opravili glasovanje. Doktor Trček, vaš postopkovni predlog.

Ja, hvala za besedo.

Glejte, kot človek, ki šesto leto najbolj aktivno dela te zadeve, kot človek, ki se je dobesedno pogovarjal z člani vseh sorodnih odborov, ki jih imajo; enodomni, dvodomni parlamenti ostalih članicah EU, lahko rečem, da je Slovenija res članica EU, sočasno pa ni v EU. In na način dela ali nedela tega odbora in na način tega, kar bomo obravnavali pri prvi točki. Absolutno se ne strinjam z Janijem, to je nekaj takega kot bi morali ne vem, finančni minister vidi v Vladi, je ta odbor tukaj. A veste, in za Nemčijo in za Slovenijo in za vse članice se tam nekje 70 skoraj 80 % zakonodaje začne kuhati v Bruslju. Zdaj če se mi tega ne zavedamo, če nekomu seveda petek, da čim prej pride domov, okej. Hotel sem pa na nekaj opozorit, mi imamo neko zakonsko podlago, zakon o sodelovanju med izvršilno vejo oblasti, kar je Vlada in Državnim zborom v zadevi EU, ki se skoraj nenehoma krši, že prevečkrat sem to tukaj razlagal. Zdaj državni sekretar, ki ga spoštujem, ker je strokovnjak nedvomno in ga je mogoče celo škoda za tako politiko kot je trenutno ali minister bosta šla v Bruselj in seveda morata povedati, da nimata mnenja Odbora za zadeve EU in izhajajoč iz tiste zakonske podlage priti nazaj v Državni zbor in poročati kaj sta tam predstavljala. Tako delajo vsi resni ministri v resnih vladah EU. A veste, pa da na kakšne teme, ki resno prečijo zadeve neke konkretne države na Odboru za EU, ne bi »uletel« minister. V številnih državah tudi primer Vlade. Pri nas je to malo tako »trla baba lan«, Trček bo nekaj »gušil«, če ga ni, bomo šli prej domov. To je ta odbor. Pol pa če je še kolega Prekmurec tukaj, bo pa on še malo povedal, ker je bil pač predsednik Odbora za zunanjo politiko.

Doktor Trček, vaš postopkovni predlog je …

Moj postopkovni predlog je, da končno v odnosu med Vlado in Državnim zborom se začne uporabljat zakon, ki dokaj »decidirano« in jasno zapiše, kako to mora potekat. Vključno v tem, ko in če ministri, predsednik Vlade, državni sekretarji grejo v Bruselj, kjer imajo neko diskrecijsko pravico za spreminjanje, mehčanje, predrugačenje stališč, sicer resnici na ljubo, zgolj enkrat smo spremenil stališče v 15. letih, pa se je pol politične Slovenije drlo kako »p«, tri pike, je Trček naredil. Pridejo nazaj in poročajo, zakaj so to počel, ker to »decidirano«, ta konkretni zakon veleva.

Hvala.